Bratislava 24. marca (TASR) - Až 72 % oslovených slovenských firiem nemá podľa prieskumu mimovládnej organizácie Transparency International a agentúry Focus vlastný protikorupčný program, pričom rovnaké percento o podobnom kroku ani neuvažuje.
Z tohto dôvodu je jedným z cieľov brožúry Etický kódex podnikania pomôcť SR pri zavádzaní etiky do podnikania a ukázať, že na Slovensku existujú už aj reálne príklady s pozitívnymi skúsenosťami pri uplatňovaní etických pravidiel v praxi.
Ako dnes na tlačovej besede s novinármi uviedol George W. Handy z Akčnej komisie USA-EÚ-Slovensko, ktorá celý projekt zastrešuje, výsledkom niekoľkomesačnej spolupráce s viacerými slovenskými i zahraničnými subjektami je určitý model etického kódexu a spôsob jeho implementácie. Je to jeden z prostriedkov, ako zlepšiť pochopenie a význam etického kódexu v podnikateľskej praxi.
Brožúra podnikateľskej etiky bola pripravená prostredníctvom série pracovných stretnutí, ktoré sa uskutočnili v Bratislave a Washingtone. Na týchto stretnutiach sa zúčastnili významní predstavitelia podnikateľskej sféry tak zo Slovenska, ako aj zo zahraničia, zástupcovia slovenskej i americkej vlády a experti zo slovenských a zahraničných obchodných komôr, združení a mimovládnych organizácií.
Akčnú komisiu spravuje Centrum pre strategické a medzinárodné štúdie vo Washingtone. Jej partnerom je Slovenská spoločnosť pre zahraničnú politiku so sídlom v Bratislave.
Všeobecným cieľom Akčnej komisie je zlepšiť podnikanie a investovanie v SR a aktívne podporovať členstvo Slovenska v EÚ a NATO. Komisii predsedajú bývalý americký senátor William Roth a profesor Juraj Stern. Jej členská základňa pozostáva zo 40 významných predstaviteľov podnikateľského sektora zastupujúcich firmy a spoločnosti USA, EÚ a Slovenska a slovenských mimovládnych organizácií a asociácií súkromného sektora.