Moskva 29.júla (TASR) - Čiastku 140 miliónov USD vynaložili za prvých 6 mesiacov tohto roka na svoju reklamu ruské pivovary. Lídrom reklamy na pivo sa stal pivovar Klinskoje s 23 miliónmi USD, nasledovaný výrobcami piva značiek Bočkariov, Krasnyj Vostok a Tinkoff.
Najväčšia pivovarnícka spoločnosť na ruskom trhu petrohradský koncern Baltika, ktorý vyrába značky Baltika, Medovoje, Asenaľnoje a Tuľskoje pivo a ovláda 21,3 % trhu, skončil podľa investičnej spoločnosti United Financial Group a Gallup AdFact v 1. polroku z hľadiska výdavkov na reklamu s 5,5 milióna USD až na 9. mieste.
Práve podcenením reklamy zo strany Baltiky a dravou kampaňou ostatných značiek vysvetľuje ruský ekonomický denník Vedomosti pokles podielu piva Baltika na ruskom trhu medziročne zo 14,1 % na 11,9 % v 1. polroku 2001. Za posledných 5 rokov sa výroba piva Baltika v Petrohrade zvyšovala medziročne vždy o 30 %.
Podľa šéfa marketingu spoločnosti Baltika Dmitrija Kozlova sa produkcia piva Baltika za 6 mesiacov tohto roka zvýšila medziročne o 21 %. Cieľom celého koncernu je podľa D. Kozlova zvýšenie podielu na trhu z 21 na 30 %.
Hala petrohradského pivovaru Baltika dominovala minulý týždeň na 3. ročníku slávností piva v ruskom hlavnom meste. Spoločnosť predstavila svoju novinku, takzvané nefiltrované kvasinkové pivo "Baltika číslo 8". Na festivale piva Bratina 2001 sa v Olympijskom komplexe Lužniki v Moskve zúčastnilo 26 ruských pivovarov.
(1 USD = 48,863 SKK)
* (spravodajca TASR Bohdan Kopčák) gl