Narita 9. augusta (TASR) - Letecká spoločnosť Japan Airlines Co (JAL) oznámila, že vyriešila problém v elektronickom letenkovom systéme, ktorý spôsobil omeškanie mnohých letov a poškodil tisíce cestujúcich odlietajúcich z japonských letísk.
Ako pre agentúru povedal hovorca JAL, problém, ktorý vznikol zhruba o 22.30 GMT (00.30 SELČ), vyriešili do 3.00 GMT (5.00 SELČ), hoci príčinu zlyhania ešte nepoznajú.
Kolaps elektronického systému vydávania leteniek na medzinárodnom letisku Narita spôsobil až dvojhodinové odklady letov, čo postihlo 8 000 cestujúcich a 25 letov. Cestujúcich totiž museli vybavovať manuálne a tí, ktorí sa už v tomto procese nachádzali, nemohli po vyriešení problému prejsť na elektronický systém.
Na vnútroštátnom letisku Haneda porucha spôsobila omeškanie 15 až 20 letov približne o 30 minút. Zlyhanie systému v prípade medzinárodného letiska Kansai v Ósake pocítilo 3 600 cestujúcich a v Nagoji išlo o sedem letov a 1 300 cestujúcich.