SME

Diskusia k článku: Menšia kokakola a tvrdšie piškóty. Ako firmy skúšajú trpezlivosť ľudí

Chceme vyhovieť zákazníkom, tvrdia firmy, keď menia gramáž a receptúru výrobkov.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
37 príspevkov

  • uvierka
    Tento dvojitý meter na zákazníkov, ktorých delia na "západných", t. j. vyššej ligy a na "východných", t. j. nižšej ligy, je od firiem absolútna nehoráznosť, nechutnosť, podceňovanie ľudí - ich nárokov, prasprostá ziskuchtivosť!!! Odporúčam - nekupujte výrobky takýchto firiem, ignorujte ich. Verte dá sa to, výrobkov je na trhu dosť. Začnite minimálne od tých, čo sú uvedené v článku. A pridajte ostatné, ktoré budú určite medializované. Pekný deň želám.
    • Drsniak

      nerob si iluzie

      to iste sa deje aj v zapadnej europe, ci uz s praskami, napojmi.nie v celej europe su napriklad piva ktore maju 0.5l ale 0.33l, niekde maju 0.3, alebo mozu mat aj 0.25. Vo Svedsku v obchode kupis "ceske pivo" staropramen, alebo plzen, ktora ma "len" 3% alkoholu, v cechcach tusim 4,2. atd atd. fanta chuti inac vo francuzsku ako v spanielsku a portugalsku. niektore druhy coly ktore najdes v UK neexistuju inde okrem irska. neviem co sa plasis. staci si pozriet a precitat co kupujes.
    • Presporsky, stary bratislavsky kaviarensky povalač

      oni nikoho nedelia

      delíme sa sami presne pre to, čo hovoríš nižšie. Proste to akceptujeme. Ja som nič od Algidy nekúpil odkedy spravili to svinstvo s gramážou (a pritom v GR, A a PL je pôvodná). úplne s tebou súhlasím a stačí keď sa budeme správať jak Rakušáci - na Slovensko v nedeľu nechodia nakupovať a dokonca ani cez týždeň (občas ich stretneš na Miletičke alebo v Stupave na trhu - ale nie húfy). U seba hádžu do košíka výhradne rakúske veci. takže aj keby sme tam začali dodávať napríklad minerálnu vodu (skutočnú minerálku a nie stolovú vodu) za 50 centov tak Rakušák sa na to vykašle a radšej kúpi drahšiu rakúsku. Len my malomeštiaci pýtame v reštauráciach Romerquelle!
  • počtár2

    Problém ani nie je tak

    vo veľkosti fliaš ako ich "neokrúhlych" objemoch. Aj doteraz sa predávali flašky 0,5l, 1,0l a 2l. Myslím, že každý chápal ich rozdielne "použitie" Tieto objemy sa však ľahko porovnávajú a rovnako je možné porovnanie s konkurenciou. Je lepšie kúpiť 1,75 l za 0,69 alebo 2,25 l za 0,85€ ? teraz prišiel s novým objemom Silan, namiesto 2l je to 1,85l (asi tá nižšia pôrodnosť) dávnejšie "schudli" prostriedky na riad, už nemajú 0,5l ale 0,45l, prípadne 0,9 a 1,35. Prípadne verzia Platinum s objemom 650 ml.
    • Robert M

      Všetko sa dá....

      Prv než si kúpim niečo, vždy si pozriem cenu prepočítanú na litre, kilogramy, gramy atď. Takže ani s "neokrúhlymi" objemami nemám problém. Často sa stáva, že veľké balenia sú drahšie (pri prepočte), ako tie malé. Je to hra od predajcov, výrobcov, a ja ju prijímam, ale nedám sa. A teoreticky by som kúpil 2,25l za 0,85 €. (príliš veľké balenie pre mňa)
      • počtár2

        Robím to rovnako, len

        Aj tie prepočty sú urobené často zle, alebo na nepoužiteľnú jednotku. Napr. 1 kotúč papiera. Lenže ten má od cca 19 do 23 m rozdiel cca 20%. Nájsť tú dĺžku na obale, chvíľu trvá. U pracích práškov ma najviac zaujíma počet pracích dávok. Tá býva na obale uvedená. Horšie to bude s obsahom "rozpúšťadiel" v tej dávke.
  • Prací prášok - PORIADOK
    U toho nanuku to kvitujem. Kedysi bol na mňa príliš veľký, ale aj tak mi prestal chutiť. Asi pretože obsahuje strašne veľa rastlinných tukov. Možno práve preto bol na mňa príliš veľký, lebo chutí ako sladký zmrznutý margarín.
    • huhuhuhuhu
      Prémium

      Plny suhlas

      Ja som tento rok nekupila ani jeden nanuk a to nie kvoli zmenenej velkosti ale odpornej chuti rastlinnych tukov vo vnutri. Staci si najst spolahliveho zmrzlinara a par krat ho v lete navstivit:-) Vsetkym tymto spolosnostiam ide len a len o zisk. Ziadne tuzby zakazknikov po mensich nanukoch a umelych sladidlach namiesto cukru neexistuju. Su to bohapuste klamstva spoliehajuce sa na nakupne stereotypy ludi, co nakupuju ako ovce kazdy tyzden to iste.
  • labka2
    Liter koly (aj iných sladených a tzv. energetických nápojov) obsahuje cca 110 gramov cukru, t.j. 32 kociek cukru. Je to v podstate draho predaný cukor a v prípade nadmernej spotreby aj podporovanie obezity a súvisiacich civilizačných ochorení.
    • palubný nástenkár
      Prémium
      a 100g spagiet (cestovin) obsahuje 70g sacharidov (cukrov). tak si vyber, energia ako energia. akurat ze ten zo spagiet sa musi v traviacom trakte na jednoduhsie cukry stiepit.
      • labka2
        Nie je energia ako energia. Z jednoduchých cukrov v kole, ktoré sa rýchlo dostanú do krvi rýchlo stúpne inzulín, ktorý hladinu cukru zase stiahne dole, čo nie je ideálne. Zo špagiet sa škrob mení na glukózu postupne a nespôsobuje také skoky. Tiež nie je pravda, že 100 g špagiet obsahuje 70g sacharidov, pretože to platí možno v suchom stave. Jedia sa ale varené a tie majú výrazne menej.
  • priewan

    ze sa vobec snazia vyhovarat...

    clovek nemusi mat vysoku skolu aby pochopil ako firma dosiahne vacsi zisk. Bud zvysi svoj obrat tym, ze preda viac vyrobkov alebo znizi svoje COSTY. V nasej firme je brutalny tlak na znizovanie nakladov a to je vsade. No a prave tie naklady znizia tak, ze zmensia balenia. Doba nekontrolovaneho rastu je uz za nami... ako sa zvysila zivotna uroven predava sa viac vyrobkov, tak obrat sa zvysuje o malo percent... ako teda zvysime zisk? Znizime COSTY :). Vsetko ostatne su marketingove vymysli preplatenych specialistov a odbornikov na PR :)
    • baradu2
      no ale ved nemozu povedat priamo: "znizujeme naklady a zvysujeme vynosy, aby nasi manazeri a akcionari mali na nove lietadla a milenky". napriek tomu, ze to je vsetkym jasne. my ludia proste radi klameme a sme klamani, patri to proste k civilizovanemu bontonu.
  • Homer Džej Simpson
    Prémium

    Zmenu Magnum ešte okomentovali takto:

    Po dvojročnom intenzívnom výskume sme prišli na to, že práve takáto veľkosť je pre zákazníka tá najlepšia. Nekecám. To nie je vtip. Naozaj to tak niekto z tej firmy povedal.
    • priewan

      marketingove oddelenia

      su pre mna jedna velka zahada. Vzdy tam sedi kopec tip-top upravenych vysmiatych ludi co ma cas na dlhe obedy, cigaretky v kaviarnach a pod. Ak sa kopuju do firiem nove auta alebo pocitace, tak su medzi prvymi komu vymenia stare za nove :). Pritom vysledky ich prace su tazko meratelne. Z mojho pohladu je to alchymia sama o sebe... minule som cital prospekt k novemu autu KIA STONIC... ak by som si odmyslel to auto a nazov firmy, tak ta slohova praca co tam bola splodena marketingovym oddelenim by sa kludne mohla pouzit aj pre hocijaky iny produkt - napr. damsku kabelku, naramkove hodinky. Ako maturitna slohova praca samo o sebe to nebolo zle... ale na rovinu... asi to nikto necita a preto to vyznieva tak umelo... za co ich platia, netusim :)

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (15. 5. 2025)
USD 1.121
AUD 1.734
CZK 24.928
JPY 164.010
CAD 1.563
GBP 0.842
HUF 404.200
PLN 4.243
CHF 0.939
SEK 10.854

Komerčné články

  1. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  2. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  7. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  2. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  3. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  6. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  7. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 13 377
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 377
  3. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 958
  4. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 659
  5. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 154
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 043
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 2 042
  8. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 1 966
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Michael Achberger: Lepšie ako diéta? O tomto trende hovoria aj lekári aj tréneri! 14 772
  2. Teodor Pasternák: NAY už nie je „naj“ 13 281
  3. Matúš Paculík: Podvodníci na Bazoši majú nový trik, zneužívajú pri tom Alzu 8 641
  4. Ján Chomík: Tyran, ktorý nemá páru 8 527
  5. Miroslav Galovič: Marečku, mohol si ostať legendou... (Mikroblog No 20) 8 063
  6. Ivan Čáni: 9. máj 2025 – najhanebneší deň v dejinách Slovenska. 7 634
  7. Tadeáš Ďurica: Igor sa vracia 5 138
  8. Jozef Pivarník: Rovnako veľký, ale násobne chudobnejší: Prečo je rozdiel medzi Slovenskom a Švajčiarskom taký priepastný? 4 905
  1. Radko Mačuha: Štyri otázky pre súťažiaceho poslanca Glücka.
  2. Věra Tepličková: Dnes by sme mali byť ticho
  3. Marcel Rebro: Hanbím sa za to, že som Slovák!
  4. Radko Mačuha: Fico atentát prežil, ale Boris Nemcov nie.
  5. Anna Brawne: Všetci môžeme za atentát a šírenie nenávisti, len súdruhovia sú lietadlo..
  6. Věra Tepličková: Ťažký obed je sviňa
  7. Věra Tepličková: Minulý týždeň bradavky, dnes brucho a triesla... postup je celkom jasný
  8. Radko Mačuha: Rozostavali sme Slovensko, hrdo vyhlasuje premiér Fico.