Nedeľa, 23. február, 2020 | Meniny má Roman, Romana

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Hodnota auta po kúpe prudko klesá. Ekonómovia vypočítali o koľko (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Bach radí investovať ...

... do dvoj- alebo trojročného auta

Ak sa vsetci budu drzat tejto rady, tak ceny takychto jazdeniek zakonite musia stupnut kvoli dopytu prevysujucemu ponuku.
Zdaleka nie kazdy kupujuci sa rozhoduje len podla fiktivnej ekonomickej vyhodnosti investicie.
Kupit dvoj- trojrocny "terenak" z firemnej flotily moze byt velmi zla investicia.
Takze tato rada je dost uletena najma ak zohladnime aj v clanku spominanu informacnu asymetriu o kvalite predavaneho auta.
V pripade noveho auta informacna asymetria takmer neexistuje a kupujuci davaju prednost tejto vyhode aj za cenu rychleho znizovania ceny kupeneho auta.
Naopak, ten, kto ma hlboko do vrecka, nebude hladat dvoj- alebo trojrocne auto, ale pojde do oblasti cca desatrocnych aut.
 

 

Riešenie je jasné, treba začať vyrábať trojročné autá :)
 

Prečo nie? To dávno funguje

Nevšimol si si, že keď developeri ešte len ukončujú nejakú novú barabizňu,

všade visia bilboardy "Predaj posledných 3 bytov!"

Developeri vždy predávajú posledné 3 byty, a ďalšie až po nich.

Ináč, Tesla má 2 verzie: S nižším dojazdom, lacnejšiu, a drahšiu s vyšším dojazdom. A vieš, čím sa líšia? Lacnejšia má dojazd zablokovaný o 100 kilometrov, batérie aj výbavu má tú istú.

Ale majster sveta je Huawei. Aby si udržal vyšiiu cenu "prémiových" telefónov, tak tie isté, ale lacnejšie, predáva pod značkou Honor. Aby obsadil celý trh .

Pointa je v tom, že vyvinúť nový, lacnejší typ, by ho stálo viac, ako predávať 300€ Huawei pod značkou Honor za 150€. A všetci sú spokojní.

Marketing je génius.

A to ešte nepíšu, že v Grécku autodielne systémovo kupujú nové autá, a rozoberajú ich na náhradné súčiastky. Vyjde ich to 10x lacnejšie, akonby kupovali náhradné diely.

Vyrábať 3-ročné autá nie je žiadny nezmysel, možno geniálna myšlienka.
 

 

A co ti brani kupit ten Honor?
 

 

Automobilky predávajú náhradné diely draho, lebo vtáčik je už lapený.
 

 

Do jedného roka po vyrobení sa predá necelých 10 % originálnych náhradných dielcov, 90% stojí na sklade u importéra a čaká na výmenu v drahom obale.....
 

Fúha a to ešte nevieš

ako sa vyrábajú počítačové čipy ako napríklad CPU a GPU. Kde na waffery sa vyrábajú len tie najlepšie čipy a pre tie lacnejšie verzie sa následne blokujú.

Alebo Mercedes mal kedysi v ponuke motor 200CDI a 220CDI - identický motor, len mali iný software nahraný v riadiacej jednotke a pravdaže jeden stál o 2000€ viac.

A takých príkladov je milión.

Ten vývoj treba z niečoho zaplatiť. A keďže výroba rôznych verzii je finančne náročnejšia a všetci si nemôžu dovoliť zaplatiť tú vysokú maržu najvýkonnejšej verzie, tak výrobca ten výkon umelo okreše a predá ti to s nižšou maržou.
 

 

Napríklad za socializmu boli v Československu drahšie jazdené autá ako nové, ale z dôvodu že sa na ne nemuselo čakať v poradovníku.
 

Ešte aj po 89 to tak bolo

ja som dal za ročný Favorit ktorý mal najazdené niečo cez 1000 km,95 000 Kčs ,pritom v predajni stál necelých 90 000 Kčs,ale bolo treba ešte pol roka čakať,alebo si kúpiť nejaké lepšie poradie tie sa predávali po 5000 Kčs ,predal som ho po 8 rokoch,mal najazdené cca 100 000 km ,za 70 000 korún :-)
 

 

Článok opisuje momentálnu situáciu na trhu a tá je taká, že nové autá sú nadhodnotené a dvojročné podhodnotené. Keby boli ľudia čisto racionálni konzumenti tak by to tak nebolo, ale aj tvoj komentár ukazuje, že je. A s touto informáciou môžeš naložiť ako chceš.
 
Hodnoť

2 poznamky:

Bez novych aut by neboli ani ojazdene.
Pan Bach nepozna pribeh Skody Favorit.
 
Hodnoť

 

Ak sa nepreda nove, tak ake 2-3 rocne si mam kupit?
 
Hodnoť

 

ekonomovia vypocitali nieco, co je nam vsetkym na 2 veci. ceny a ich klesanie sa menia od krajiny ku krajine a od znacky ku znacke. to je znamy fakt, o ktorom sa vie uz veeelmi dlho. informacna hodnota clanku je takmer nula.
 
Hodnoť

 

Keby radsej vramci tej studie zapocitali aj naklady na servis... To, ze ceny aut prudko klesaju vedia snad vsetci. Otazne je, ci sa oplati kupit jazdene aj za cenu zvysenych servisnych nakladov a hlavne stratenemu casu a to ziadna z tych studii nezohladnuje.
 

Nemecko je iná krajina

sú tam dokonalé cesty, autá nie sú vytrieskané

servisné prehliadky nespočívajú z výmeny nových súčiastok za staré, ale robia sa poctivo

nemecké trojročné autá sú ako nové.

mal som hrdzavé disky na 2-ročnom aute. V servise mi pri výmene pneu za zimné vymenili aj disky za staré. Na jar, keď som vymieňal za letné, v inom servise sa technik. na to pozerá a hovorí: tie disky majú najmenej 8 rokov.

Ako som to mal po pol roku dokázať?

V Nemecku je trojročné auto ako nové, tu ti vytrieskaný taxík predajú ako super auto s najazdenými 20.000 km.

Už som videl v ponuke bazára aj 5-ročné auto s najazdenými 11.000 km.

Skús sa v tejto súdne skorumpovanej krajine domôcť nejakej spravodlivosti.
 

 

Predával som naše 10 ročné s 25.000 km... reálnymi... občas sa aj také auto nájde
 

 

10 rocne auto s 30 000km moze byt v horsom stave ako 10 rocne auto so 100 000km, je to o udrzbe.

Uz som videl a jazdil na aute ktore malo 30 000 km vyzeralo perfektne, ale stav nebol dobry, tesnenia stare, vodna pumpa tiekla, jednoducho prestate diely.
A to hovorim o skutocnych km, nie o stocenom aute.
 
Hodnoť

ale sadnuť do nového!

Ale
jazdi...resp zajazdiť nové auto má svoje čaro.
...a po troch-štaroch rokoch ho dať ďalej!
 

Asi

tak niet nad vonu noveho auta ako aj mladej este nezajazdenej zeny lol.
 

tak si kúp stromček s názvom

"New Car". Majú na každej pumpe

Stromček s názvom "New Girl" som ešte nevidel, ale je to dobrý nápad. Asi založím startup "New Girl" Neprispeješ miliónik?
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie z ekonomiky