Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Hodnota auta po kúpe prudko klesá. Ekonómovia vypočítali o koľko (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Bach radí investovať ...

... do dvoj- alebo trojročného auta

Ak sa vsetci budu drzat tejto rady, tak ceny takychto jazdeniek zakonite musia stupnut kvoli dopytu prevysujucemu ponuku.
Zdaleka nie kazdy kupujuci sa rozhoduje len podla fiktivnej ekonomickej vyhodnosti investicie.
Kupit dvoj- trojrocny "terenak" z firemnej flotily moze byt velmi zla investicia.
Takze tato rada je dost uletena najma ak zohladnime aj v clanku spominanu informacnu asymetriu o kvalite predavaneho auta.
V pripade noveho auta informacna asymetria takmer neexistuje a kupujuci davaju prednost tejto vyhode aj za cenu rychleho znizovania ceny kupeneho auta.
Naopak, ten, kto ma hlboko do vrecka, nebude hladat dvoj- alebo trojrocne auto, ale pojde do oblasti cca desatrocnych aut.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Riešenie je jasné, treba začať vyrábať trojročné autá :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prečo nie? To dávno funguje

Nevšimol si si, že keď developeri ešte len ukončujú nejakú novú barabizňu,

všade visia bilboardy "Predaj posledných 3 bytov!"

Developeri vždy predávajú posledné 3 byty, a ďalšie až po nich.

Ináč, Tesla má 2 verzie: S nižším dojazdom, lacnejšiu, a drahšiu s vyšším dojazdom. A vieš, čím sa líšia? Lacnejšia má dojazd zablokovaný o 100 kilometrov, batérie aj výbavu má tú istú.

Ale majster sveta je Huawei. Aby si udržal vyšiiu cenu "prémiových" telefónov, tak tie isté, ale lacnejšie, predáva pod značkou Honor. Aby obsadil celý trh .

Pointa je v tom, že vyvinúť nový, lacnejší typ, by ho stálo viac, ako predávať 300€ Huawei pod značkou Honor za 150€. A všetci sú spokojní.

Marketing je génius.

A to ešte nepíšu, že v Grécku autodielne systémovo kupujú nové autá, a rozoberajú ich na náhradné súčiastky. Vyjde ich to 10x lacnejšie, akonby kupovali náhradné diely.

Vyrábať 3-ročné autá nie je žiadny nezmysel, možno geniálna myšlienka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A co ti brani kupit ten Honor?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Automobilky predávajú náhradné diely draho, lebo vtáčik je už lapený.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Napríklad za socializmu boli v Československu drahšie jazdené autá ako nové, ale z dôvodu že sa na ne nemuselo čakať v poradovníku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Článok opisuje momentálnu situáciu na trhu a tá je taká, že nové autá sú nadhodnotené a dvojročné podhodnotené. Keby boli ľudia čisto racionálni konzumenti tak by to tak nebolo, ale aj tvoj komentár ukazuje, že je. A s touto informáciou môžeš naložiť ako chceš.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

2 poznamky:

Bez novych aut by neboli ani ojazdene.
Pan Bach nepozna pribeh Skody Favorit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak sa nepreda nove, tak ake 2-3 rocne si mam kupit?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ekonomovia vypocitali nieco, co je nam vsetkym na 2 veci. ceny a ich klesanie sa menia od krajiny ku krajine a od znacky ku znacke. to je znamy fakt, o ktorom sa vie uz veeelmi dlho. informacna hodnota clanku je takmer nula.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keby radsej vramci tej studie zapocitali aj naklady na servis... To, ze ceny aut prudko klesaju vedia snad vsetci. Otazne je, ci sa oplati kupit jazdene aj za cenu zvysenych servisnych nakladov a hlavne stratenemu casu a to ziadna z tych studii nezohladnuje.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nemecko je iná krajina

sú tam dokonalé cesty, autá nie sú vytrieskané

servisné prehliadky nespočívajú z výmeny nových súčiastok za staré, ale robia sa poctivo

nemecké trojročné autá sú ako nové.

mal som hrdzavé disky na 2-ročnom aute. V servise mi pri výmene pneu za zimné vymenili aj disky za staré. Na jar, keď som vymieňal za letné, v inom servise sa technik. na to pozerá a hovorí: tie disky majú najmenej 8 rokov.

Ako som to mal po pol roku dokázať?

V Nemecku je trojročné auto ako nové, tu ti vytrieskaný taxík predajú ako super auto s najazdenými 20.000 km.

Už som videl v ponuke bazára aj 5-ročné auto s najazdenými 11.000 km.

Skús sa v tejto súdne skorumpovanej krajine domôcť nejakej spravodlivosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Predával som naše 10 ročné s 25.000 km... reálnymi... občas sa aj také auto nájde
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

10 rocne auto s 30 000km moze byt v horsom stave ako 10 rocne auto so 100 000km, je to o udrzbe.

Uz som videl a jazdil na aute ktore malo 30 000 km vyzeralo perfektne, ale stav nebol dobry, tesnenia stare, vodna pumpa tiekla, jednoducho prestate diely.
A to hovorim o skutocnych km, nie o stocenom aute.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale sadnuť do nového!

Ale
jazdi...resp zajazdiť nové auto má svoje čaro.
...a po troch-štaroch rokoch ho dať ďalej!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Asi

tak niet nad vonu noveho auta ako aj mladej este nezajazdenej zeny lol.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tak si kúp stromček s názvom

"New Car". Majú na každej pumpe

Stromček s názvom "New Girl" som ešte nevidel, ale je to dobrý nápad. Asi založím startup "New Girl" Neprispeješ miliónik?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tak to

by sa dalo rozbehnut aj s 10000. O stromceku neviem, mam nove a este stale vonia novotou ale potom vyskusam
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ale o čom presne hovoríš?

o novom aute alebo novej žene?


Ináč, vedci 10 rokov skúmali a vyskúmali, že:

K novému autu novú ženu zoženieš ľahko.

Ale k novej žene zohnať nové auto - to už je komplikovanejšie, drahšie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

brat ako zaklad

ceny aut v Dansku je trochu odveci. Otazka hlavne je, ci brali ceny novych bez dane alebo s danou. bez dane su auta v dansku takmer najlacnejsie v europe a s danou najdrahsie.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie z ekonomiky