Štvrtok, 5. december, 2019 | Meniny má Oto

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Developer skeletu na Šancovej chce stavať pri Trnavskom mýte ďalší obrí vežiak (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Velmi pekné

len mi niekto vysvetlite, ako sa dostanú ľudia k nemu a od neho.
Kým mesto nevyrieši dopravu, zastavil by som všetku výstavbu v meste.
Parkovanie , ktoré rieši pán primátor, je jedna vec ale v 39 poschodovom dome, bude najmemej 200 bytov, čo dnes znamená 400 áut s parkovaním. Návštevníci bude cca 1000 áut parkovanie. A doprava je cca 5-10 tisíc áut denne.

Fakt si to nikto neuvedomu?

To čo sa deje dnes s odhalovaním v justícií a na prokuratúre je totožné s povoľovaním takýchto stavieb.
Neverím tomu, že by boli úradníci nerozumní a nevedeli by to. Ale musí existovať dôvod, prečo to povolia.

Čo myslíte aký je to dôvod?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

133 bytov a 176 apartmánov. Neuveritelne, ze dovolia stavat apartmany v takom mnozstve
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Apartmán je byt, ktorý nespĺňa požiadavky normy (oslnenie či denné osvetlenie, veľkosti priestorov, domová vybavenosť, parkovanie), tak sa na papieri predstiera, že nejde o trvalé bývanie. Čistý odrb, ktorý by mal byť zakázaný novým stavebným zákonom (a dovtedy trebárs aktualizáciou územného plánu). A realitky, čo ponúkajú "apartmány" ako byty, by mali byť obvinené z podvodu.
Druhá vec je, že naše normy sú niekedy príliš prísne, napríklad dosiahnuť preslnenie všetkých bytov v hustej mestskej blokovej zástavbe sa takmer nedá. A tiež niekde pri Trnavskom mýte (asi najväčší uzol MHD) nemusí mať nutne každý byt parkovacie miesto, nie každý potrebuje /chce /môže mať auto. Vo Freiburgu to riešili tak, že kto chce mať/užívať auto, musí si kúpiť miesto v parkovacej garáži (drahšie než bežné auto strednej triedy) - žiadne parkovanie na ceste, na chodníku či vo vedľajších uliciach. A zrazu stačí zlomok "normových" parkovacích miest. Podobne viedenská štvrť Aspern ráta s menšími počtami áut, a aj v Zurichu si každý rozmyslí, či si bude parkovanie platiť (rádovo drahšie než to, čo sa v Bratislave chystá).
Ale pointa: investorov stavieb ako prudko protiprávny vežiak na Šancovej či nikdy nedotiahnuté predstaničné námestie by som v meste už k ničomu nepúšťal. Rozhodne nie k takýmto ****** vežiakom - a na to by stačila malá aktualizácia územného plánu.
Aj bez nej by to išlo, keby sa napríklad dopravné štúdie brali vážne - ale to by ich muselo objednať (a zaplatiť) mesto a nie investor, pre ktorého sa potom výsledky patrične "skreslia"...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pri kúpe

Pri kúpe parkovacieho miesta si preverte u realitáka spôsob financovania prevádzka parkovacej časti domu.
Zväčša realiták nemá ani potuchy.
V KE som potom dodatočne zistil, že stavba je realizovaná tak, že ide o spoločné priestory, a teda spotreba elektriny, opravy vzduchotechniky, výťah do garáži, oprava zábradlí, atď sa platí ako spoločný priestor, a teda aj keď parkovacie miesto nekúpite, podieľate sa na prevádzke.
Načo je potom cena parkovacieho miesta, keď z ich predaja sa nepokryje prevádzka napr na najbližších 50 rokov?!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pokrýva sa cenou bytu jeho prevádzka napr, na 50 rokov? LOL!
Druhá vec je, že na prevádzke garáže by sa mali podieľať len tí, čo ju užívajú...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nuz

Nuz, prekontroluj si, ci cena garazi a cena bytov je v sucte cenou budo .....
A prekontroluj si, ci ide o samostatne domove elektromery
A pripadne, ci dan za pozemok nie je delena len poctom bytovych jednotiek
A prekontroluj si, ake hlasovacie pravo pri sprave budovy ma majitel parkovacieho statia, ked nema v budove sucasne vo vlastnictve byt.
V principe sa moze stat, ze kedze parkovani je viac ako bytov, ze mozes byt prehlasovany podzemim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čo na to primátor ?

Finep nerešpektuje žiadne pravidlá a nezmyselne zahusťuje priestory, ktoré sú už aj tak prhustené.
Bratislava môže mať štvrť mrakodrapov (ako La Defence v Paríži) pozdlý Dunaja v pristore Prístavny most až Šafárikovo námestie. Zahuťovať oblasť Trnavské Mýto, Zimný štadión, Šancová je urbanistický nezmysel. Nikto nikdy nevyrieší dopravu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A predstav si, že

A predstav si, že riešenie je jednoduché: stačí z Legionárskej, Krížnej a Šancovej urobiť kruháč, teda využiť ich trojuholníkový pôdorys.
Šancová v danou úseku je 5 prúdová, Legionárska 4 prúdová a Krížna 5 prúdová.
Ak by si tri pruhy použil pre os. autá, jeden pre bus pruh a jeden ti ešte zvýši na kolmé státie....
To sa však nikdy nezrealizuje, pretože ponad ulice sú naťahané troleje a to sa mestu nechce nanovo prerábať!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to by vytvorilo dead lock, auta smerujuce z Karadzicovej smerom na Sancovu by blokovali auta, ktore by chceli ist smerom na Trnavsku a Vajnorsku. Pre tvoje info, na Legionarskej uz teraz vznikaju kolony, pretoze sa auta na Sancovej nehybu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hovorim o

Hovorim o kruhaci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Si robia srandu?

309 bytov a apartmanov a 272 parkovacich miest?
Na Jegeho sa uz teraz neda parkovat, ale hlavne, ze zarobime, ci?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

kto cestuje MHD nemusi parkovat. BA ma tolko parkovacich miest ako Hamburg, ale ovela menej obyvatelov.
viac parkovacich miest sposobi akurat zapchate cesty.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vysvetlis to napr. fanusikom

hokeja a kulturnych udalosti na ZS O. Nepelu?
Pridu a obsadia vsetko v okoli stadiona tak, ze pomaly ani sanitka sa sem nedostane.
A myslis si, ze ti, co maju auto, s nim chodia iba tam, co jazdi MHD a inde, kde MHD nejazdi, oni nechodia?
My ho mame napr. prave preto, ze tam, kam chodime, MHD nejazdi a ani primestske spoje tam nestoja.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

po zavedeni rezidencneho parkovania zisia fanusikovia ze existuje MHD.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Riešenie je jednoduché, počas hokeja parkovné pre nerezidentov v tej zóne 20/hod - a hneď bude viac tých, čo tam MHD či taxíkom prídu...
A väčšina ľudí v Ba pravidelne jazdí autom tam, kam aj MHD chodí - pokrytie mesta jej sieťou je veľmi slušné. Pre občasné jazdy je taxík, požičovňa, zdieľanie áut... Mať (auto nie je základné ľudské právo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Uz aspon 10 rokov platim

mestu za parkovacie miesto. Tak si strc niekde svoje poucovanie o zakladnych ludskych pravach. To po prve.
Po druhe. Nie som vacsina ludi. Nejazdim pravidelne denne do prace. A do centra uz vobec nie.
A po dalsie. Odmietam nosit zo zahrady urodu v kosoch v MHD (najblizsia zastavka je 40 minut pesi). Tiez odmietam vnucikov v predskolskom veku vlacit v MHD s uchrchlanymi dospelymi, ktori roznasaju chripku a ine virozy. MHD im to s prestupom k babke trva hodinu, autom bez virusov 20 minut.
Som ochotna platit aj 300 € rocne za parkovanie, ale chcem parkovat v CELEJ Bratislave (okrem Stareho Mesta) tak max 3-4 hodiny mimo nocneho casu. Problem s platenim nemam.
Problem budem mat s obyvatelmi apartmanov, ktore nebudu mat parkovacie miesto, ale pridu z celeho Slovenska autom a budu si narokovat parkovanie bez toho, aby pre mesto cokolvek spravili. Presne tak ako sa to deje s nacierno ubytovanymi, ktori tyzdne stoja pred domom a odidu domov raz za mesiac. A ich dane idu do Hornej Dolnej. Kdekolvek idem mimo Bratislavy ja, tak za parkovanie platim.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

podla mna by sa za parkovanie malo platit viac. autobusy by mali mat vlastne pruhy. kto zaplati a je ochotny cakat, nech sa vozi autom.
inac skoncia vsetci v zapchach.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nehundri. A kludne si jazdi autom. nie si väčšina ľudí, OK, beriem... Problém je, že to auto chce (a na rozdiel od s"socíku" bez problémov môže mať) väčšina ľudí...
So záverom tvojho príspevku plne súhlasím. A verím, že tento problém je v štádiu riešenia. Platiť za parkovanie nie je populárne, ale keďže tí z Hornej Dolnej v Bratislave nevolia, nie je to "politicky nepriechodné" ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

V tvojom nahnevanom

V tvojom nahnevanom príspevku zabúdaš na jednu veľmi podstatnú vec:
Nie je ich chybou, že vysoké školy majú sidlo v BA. Nie je ich chybou že závody s najväčšou potrebou zamestnania sú v BA, nie je ich chybou, že obchody s najväčšou potrebou zákazníkov sú v BA, nie je ich chybou, že kultúrne stánky s potrebou najväčšej návštevnosti sú v BA, nie je ich chybou, že športoviská s najväčšou potrebou pretekárov sú v BA, nie je ich chybou, že zdravotnícke zariadenia s potrebou ošetriť čo najviac pacientov sú v BA, tak ako nie je to ani tvojou chybou, že štát nemá vybudované druhé, či tretie urbanistické centrum, ale všetky aspekty spoločenského života natrieskal do malého mesta!!!
A neposlednom rade zabúdaš na neskutočne nepodstatnú vec, že na SVK sa roky zubami nechtami držíme existencie trvalého pobytu, hoc v 21 storočí je to údaj o ničom. Prečo nenavrhneš zákon, ktorý bude štátne dane rozdeľovať obciam napríklad podľa počtu domov, objektov, alebo počtu pracovnýcm miest, či nebodaj počtu komínov, alebo počtuu cestujúcich, ale nechávaš bežať stále rozdeľovanie na základe počtu evidovaných obyvateľov.
Kritéria by sa našli regulérnejšie a úrady, ktoré dané údaje spravujú máme tiež.
Už len napríklad kritérium počet pracovných miest podľa počtu zaplatených príspevkov do sociálnej poiťovne by rozdelil peniaze medzi BA a Hodnú Dolnú viac v prospech toho, kde tie miesta sú. Nuž neoháňaj sa tu, že ty na zaplatenie máš!!! Lebo aj cezpoľní, ktorí tu pracujú na zaplatenie majú!!! Nie je to ich chyba, že BA na svoju reguláciu ser..ie, tak sklapni uši.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lebo aj cezpoľní, ktorí tu pracujú na zaplatenie majú!!!
Tak nech aj oni platia a neicuju, ze budu musiet platit a ze ich niekto vyhana ap.
Niekolkych mame v dome, s jednym som pracovala. Nic im nie je dobre, vsetko iba kritizuju, je im tu udajne zle, nik ich nema rad, aj snurkyna tppankach sa im rozvazuju. Ja by som tam, kde by som sa citila ako oni, nezostavala.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie z ekonomiky