Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Hľadá ukradnuté autá: Do pár hodín je z nich len kopa šrotu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

tiež držím palce
ale tie žvásty ako legalizácia cez VIN z vrakoviska? To ste snáď nemysleli vážne, vypadá to ako by pán bol úplne mimo, že legalizovať búraný, odhlásený Mercedes? A že neodhalia na KO, nie, ale len keď nechcú! Trošku zavádzate, ale ok, ja viem, to k tomu patrí :) pekný deň
Mildott
Nevyzera, ze by sa do toho nevyznal. Urcite aj to sa da. Len sa staci pozriet na STK o co sa zmenila pridanim kamier. Cize ked prejdes cez STK rovnako das aj KO. Kludne mozu doviezt daku buracku a na tych VIN to prihlasit.
sputnik27
Ale v UA, u nás už nie
Mildott
<< < 1 2 3 > >>

 

Vobec sa v tom nevyznam, cize nerozporujem.
 

 

Ono by to jedine nedalo v pripade ze by burane VIN cislo autoamticky hlasili poistovne niekam do spolocneho celosvetoveho systemu co asi nik nerobi. Naburas auto v rusku na slovensku ho opatovne prihlasis.
 

 

Ale aj burane auto sa da opravit. A to co poistovna povazuje za totalku (koli hodnote opravy) totalka nemusi byt.
 

 

Stačí ak tie totálky neohlásia, len prepíšu na niekoho iného. Kamarát mal "totálku" na staršom firemnom aute, cenu ktorej autorizovaný servis vyčíslil vyššie ako zostatková cena vozidla, takže z toho bola totálka. Keď sa pýtal čo s tými autami poisťovňa robí, tak mu povedali že to obvykle nejaký "garážnik" kúpi za zbytkovú cenu a dá to do poriadku a predá ďalej. Takže takto zostávajú "totálky" ďalej v obehu.
 

 

Co viem, tak poistovna s tym nic nerobi. Vrak ostava majitelovi akurat mu za to odpocitaju "pouzitelne diely"
 

Totalka

je len vyraz pre auta, ktore sa neoplati opravit.Teda je to len vyraz pre sposob vypoctu likvidacie poistnej udalosti.To znamena, ze ak budes mat napriklad 30 rocne Audi, ktore ma hodnotu 500 eur a naburas a novy naraznik bude stat napriklad 550eur, uz je to totalka lebo cena opravy je vyssia ako hodnota auta.Ale sam uznas, ze ked treba na nejakom auto vymenit len prasknuty naraznik, nie je to zadna velka oprava, po ktorom by auto uz nemohlo jazdit.
 

Chlape, mi vieme čo je totálka všetci

Chlape, mi vieme čo je totálka všetci. Problém je v tom, že k vin sa nepristupuje ako k rodnému číslu v programovaní softwérov.
Ak raz jedna poisťovňa prehlási nejaké vin za mŕtve, nemá ho čo už polícia vzkriesiť, alebo iná posťovňa na neho uzatvoriť novú zmluvu. Preto je tento podvod možný, lebo programátori softwéru softwér takto nenaprogramovali, lebo manažéri takto hlúpo zadali zadanie.
To je ako keby si rodné číslo mŕtveho deda pridelil znova vnukovi....
 

 

no ale poistovna predsa nemoze vin vyhlasit za mrtve len preto, lebo odmietla zaplatit jeho opravu. Ona ten vrak bud preda, alebo ho necha majitelovi, nech si s nim robi co uzna za vhodne.

Som si isty, ze moje auto zatopene v podzemnej garazi stale niekde jazdi. V podstate som tomu, ze to zratali na totalku, aj rad, pretoze take auto by bolo do buducnosti akurat zdrojom problemov. Opravitelne ale urcite bolo.
 

Tu je však pointa v niečom inom

Tu je však pointa v niečom inom: totálka leží ďalej na vrakovisku a jej vin si používa iná, nová, naleštená krabica, ktorú si si zobral zo susedovho dvora.
Chlapík v rozhovore vraví, že po totálke nikto nepátra, a hlavne nie poisťovňa, ktorá uzatvára novú zmluvu nepreverí, že keď predtým iná poisťovňa to isté vin prehlásila za totálku.
Problém je v tom, že ak raz niekto prehlásil vin za mŕtve, nemá už žiť!!!
To je ako kedy rodné číslo mŕtveho deda dali vnukovi.
 

 

Vymenit VIN na aute nie je take jednoduche. Okrem toho, ze je na pevnych castiach auta, ktore sa nedaju inak ako vyrezanim demontovat , najst VIN, ktore bude identicke s modelom kradnuteho auta(farba,motor,vybava) je sanca 1 k milionu. Exterier je mozne prestriekat, ale co interier v uplne inej farebnej kombinacii, co uplne ina motorizacia, co diely na ktorych je DOT s datumom vyroby(skla, reflektory, bezpecnostne pasy atd.) Diely sa do aut montuju prakticky hned po ich vyrobe, rozdiel 1-2 mesiace ok, polroka alebo rok je nezmysel. Kazde taketo auto by malo pri kontrole zdvihnut vystrazne vlajocky a donutit kontrolneho technika pozriet sa mu na zubok. Rucny zvar pozna aj laik, nieto odbornik. Nie su potrebne ziadne expertne forezne metody, staci vediet kam sa pozerat.

Vidiet to napr. aj tu https://youtu.be/Eyjy2HQr8SM
 

 

cosi som pocul aj o tom, ze na novsich autach su VIN cisla okrem hlavneho poschovavane na viacerych miestach v karoserii. Neviem co je na tom pravdy.
 

 

SU minimalne tri, jedno za celnym sklom, v motorovom priestore a na spolujazdcovej strane. Uz len sfalsovat originalnu nalepku s bezpecnostnymi prvkami je prakticky nemozne. Prelepit sa neda je urobena tak aby sa zlepenim poskodila. Samozrejme ak aj vsetko toto zlodeji podstupia vzdy bude aj pripadneho kupujuceho zaujimat otazka preco boli menene bezpecnostne pasy, preco bolo menene celne sklo ak su novsieho datumu vyroby ako auto. Pokial sa to zahra na havariu(aj ked co by to bolo za havariu aby sa menili vsetky skla na aute a bezpecnostne pasy) a opravu tak zase vyrazne klesne cena a to je uz potom otazka ci sa oplati risk pre maly vynos. Moj tip je,ze tie drahsie auta skoncia v krajinach kde je stale mozne za peniaze zlegalizovat auto a ziskat papiere.
 

VIN

V rozhovore p. Kiss urcite nechcel povedat detaily. VIN je zlozene cislo z typu karoserie, motora a potom ide cislo z karoserie. To cislo byva vyrazene na surovej karoserii, bud na casti pod sedadlom vodica, alebo niekde vzadu. Spravidla na takej casti, ktoru neporusis. Ked mas Mercedes C180 cdi, tak jej VIN nepouzijes na Mercedes S400, lebo su to ine motory a ine vyrobne zavody. Ak sa najde na srotovisku Mercedes C180 cdi, tak to mozes pouzit na kradnuty Mercedes C180 cdi.
 

 

Pouzit mozes, ale vybava(farba, kombinacia interieru, komfortna vybava atd.) ti sediet nebude. Mozno oklames bezneho kupujuceho, ale ktokolvek s pristupom na internet a vin dekoderom ta odhali.
 

áno, vymeniť vin nie je ľahké

áno, vymeniť vin nie je ľahké. avšak napísať to isté vin do softwérov je ľahké a práve preto je tento podvod možný a práve preto sa táto diera softwérov používa.
 

Je to presne tak

môžem potvrdiť že do bodky.pohyboval som sa v automotive celý produktívny život do 2004-teho...tam nie je vymyslené vonkoncom nič,schopnosť zistiť tzv lopatu či už pri cestnej kontrole,kontrole pri prepisoch ale aj na THG (kedysi) teraz na KO je takpovediac ...tak ako píše pán.Je to smutné ale pravda,KO sú vyberači peňazí bez garancie čohokoľvek
 

Nooo, do bodky ?!

To akože majiteľ/správca vrakoviska si nevšimne, že sa mu motajú ľudia po vrakovisku a že vyrezávajú VIN (3-5 z jedného auta) ?!
Ak mi niekto chce napísať, že správca si NECHCE všimnúť - pýtam sa, či je taký problém odhaliť a klofnúť takého správcu ?
 

 

(facepalm). Ved oni kupia cely vrak, vezmu si ho a robia si s nim, co chcu
 

Hmmm, že by ?

A to vrakovisko nemusí evidovať VIN prijatých vrakov ? a pri predaji VIN predaných ?
 

<< < 1 2 3 > >>

Najčítanejšie z ekonomiky