Piatok, 13. december, 2019 | Meniny má Lucia

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bankári s dobrým platom sú mýtus. V UniCredite hrozia štrajkom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Lebo k tomu nikdy neboli vedeni. Pre tych starsich este stale plati ze zamestnanie je na cely zivot a nemeni sa. Ak dam vypoved, je to moje zlyhanie a navyse co na to povie zamestanavatel. Druha vec je, ze strach zo zmeny drzi vela tychto ludi prikovanych ku stolicke, aj ked na robotu nadavaju a chodia do nej s odporom. Predstava ucit sa nieco nove, zazit nove prostredie, novych kolegov je pre nich neprekonatelna.
Igyno
Tak to je iste pravda. Škoda ale, že pre mnohé firmy je ten vek automaticky diskriminujúci.
tuláčka v daždi
<< < 1 2 3 > >>

V banke

V banke uz po 4o-tke ziadna baba karieru neurobi...
 

No len v tomto svete

sa lojalita neváži. Keď operátorovi poviem, že idem preč, tak mi zavolá retenčné oddelenie a dá mi zľavu. Keď zruším poistku, tak mi volá poisťovňa, že mi dajú lepšiu cenu. Keď poviem zamestnávateľovi, že som dostal lepšiu ponuku inde, tak mi to buď dorovná alebo si podáme ruky a rozídeme sa.
Nemusí sa nám to páčiť, ale je to jednoducho tak. Veľa ľudí stráca energiu s tým, že sa hnevajú prečo to tak je, namiesto toho aby sa prispôsobili.
 
Hodnoť

1x

Som robil v jedne z hore menovanych bank, vypoved som dal po 5 mesiacoch, ale rozhodnuty som bol uz po prvom, ze sa to neda. Bossing,sikana na kazdodennom poriadku. Plany neplnitelne.
Mam cca 15 rocne pracovne skusenosti, ale toto bola suverenne najhorsia pozicia. A to som ako student v US a UK robil vselico.
Skoda ze odbory nie su doraznejsie v zastavani sa zamestnancov aj v inych oblastiach, nie len platovych.
 

Poznam prostredie tejto banky

a mozem potvrdit, ze odborari hovoria cistu pravdu.

Ad1 - robit 10 rokov v banke za nastupny alebo mierne navyseny plat je bezne
Ad2 - clovek novy fakt dostane viacej ako dlhorocny. Toto je najviditelnejsie hlavne v BA
Ad3 - v BA robit za 800 je uplne bezne, aj ked pre vela ludi nepredstavitelne
Ad4 - nepoznam iny sektor kde by bol vacsia fluktuacia. Je to sice specificke ale ludia chodia z banky do banky. Je to jak z dazda pod okvap, nie je zla a super banka
A takto by som mohol pokracovat, ale zaver clanku ma neprekvapil

Zdvihnut platy, zaplatit bankovy odvod a este byt v zisku. Perpetum mobile ala Fico.
 

Len tak na okraj...

Priznam sa, ze platu 800,- € pre pobockoveho pracovnika banky v BA nerozumiem.

Inzerat na Profesii - Tesco - pracovnik obchodnej prevadzk, 38,75 hod., plny uvazok, nastupna mzda 770,- €. Pozadovane vzdelanie - zakladne, stredoskolske bez alebo s maturitou.

https://www.profesia.sk/praca/...

Taketo ponuky pritom bezne visia v predajniach Tesco (v BA) na regaloch.

Alebo - Martinus, OC Cubicon, pozicia knihkupec, poziadavky na vzdelanie neuvedene, plny uvazok, zakladny hruby plat 700,- € a benefity.

https://www.martinus.sk/pridaj...
 

 

pri všetkej úcte k pobočkovým bankárom, na pokladi v Tescu sa človek zastaví len keď ide na záchod, aj to môže len v predpísaný čas. Okrem toho a obeda ide v podstate nonstop, na zmeny, ráno na 5 aj večer do polnoci, v hlučnom a stresujúcom prostredí.
Stolička tam je taká aká je, práca s peniazmi nedovoluje chyby lebo samozrejme, sú zosobnené. O 14-15.plate môžu len snívať.

Na pobočku prídeš na 8, do 9 si spravíš kávu vybavíš nedoriešené papiere a maily z minulého dňa a občas čakáš na prvého klienta kludne aj ďalšiu hodinu. Žiadny stres. Väčšinou tí klienti niečo chcú takže nie sú apriori negatívni, dá sa s nimi aj pokecať o trochu viac ako na pokladni v Tescu , ľudský kontakt je dôležitý. Sú dni keď za 8hod vybavia 3-4 klientov, 3-4 maily a šlus. Neviem si predstaviť že toto majú bežné na pokladni v Tescu.
Takže by som neporovnával neporovnávateľné.

Platí, že ak je klientskí pracovník šikovní, posunie sa ďalej veľmi rýchlo. Potom sú takí, čo si myslia že sú šikovní ale reálne nemajú využitie nikde inde. A tretia skupina je spokojná s väčšinou peknou, klimatizovanou a voňavou pobočkou bez stresu ako na pokladni v Tescu alebo na ZŠ. Lebo tie platy jednoducho nemôžu byť vyššie, dopyt v tomto prípade určuje ponuku, ak by boli na pobočke 1200e platy, polovica z nich bude vymenená za šikovnejších terajších učiteľov a pracovníkov v Tescu. Takže ono to je samozrejme dvojsečná zbraň a väčšinou odbory dosiahnu akurát tak prepúštanie, viď košické us steel alebo VW. To že daju o 30% vyššie platy musí znamenať že 30% pustia preč.
A šikovný pracovník ktorý má frmol tých 1200 s odmenami v klude dostane. To že ich je v Unicredite len 60% a zvyšných 40% sa búri je síce smutné, ale nič čo by vedenie malo znervóznovať.
 

 

To je pravda.
Ale aj tu plati to jednoduche - ak budu potebovat zvysit platy tak to spravia ale zoberu sikovnejsich ludi. Evidentne im sikovnost tychto staci a zaroven tito "sikovni" inde neodchadzaju, a ak aj odchadzaju tka prichadzaju z inych bank rovnako sikovni.
Takze mi to vychadza presne na to, co si napisal - "... nič čo by vedenie malo znervóznovať."
 

ty nemáš ani šajnu o práci v banke

vraj pohodička, kávičky...neviem či si vôbec rozprával s nejakým známym pobočkovým pracovníkom, ale asi by ti povedal svoje
ovládanie x produktov nielen na papieri ale aj v praxi, dokázať predávať bežnému klientovi všetko možné, od úverov, poistiek, kariet, ovládať produkty zhodnocovania ako fondy, cenné papiere, samostatnou kapitolou sú hypotéky....máš vôbec predstavu čo je to spracovanie jednej hypotéky? od momentu posudzovania listu vlastníctva, katastrálnej mapy, znaleckého posudku...vedieť aj právne aspekty , navrhnúť klientom najlepšie riešenie...toto všetko spracovať v systéme ktorý je komplikovaný, neustále držať sústredenosť aby nenastala chyba
do toho plány, neustále dokazovanie jeho plnenia, tlaky....popritom robiť klientom servis, vedieť odpovedať na tisíc klientskych otázok, čo sú inkasá, prečo mu nefunguje to alebo ono....neustále vzdelávanie, mať prehľad o konkurencii aby vedel poradca reagovať na námietky. Pracovať popritom s pokladňou
nehnevaj sa, prirovnávať to k pokladníčke v Tescu je až vulgárne, toto môže napísať diletant ktorý nemá ani šajnu o tom čo píše. Iba zaškolenie pracovníka v banke na cca 80% dlhoročného a skúseného trvá jeden až dva roky.
To čo si napísal je ako keby som zaškoleného maséra prirovnal k vyštudovanému lekárovi
 

 

takže pracovník na pokladni v Tescu ide rovno z ulice? Tiež ma milion školení, previerky, musí dodržiavať hygienické limity, nebyť ani trochu chorý lebo inak ide hneď preč na PN a plat samozrejme nedostáva prvé tri dni.

Poznať veci ako čo je inkaso by mal každý priemerne vzdelaný človek, to hádam nie je vec školení! Konkurenciu a vývoj trhu vám chodí každý týždeň na mail, stačí si ho prečítať. Aj to, ako reagovať na aktuálne ponuky klientov. Ak nie, zmeň inštitúciu. Školenia na prácu s klientom a argumentačné/komunikačné zručnosti sú Váš BONUS nie niečo čo je na ťarchu.
Posudzovanie listu vlastníctva katastrálnych máp a iných nechajte na centrálu, to je len Vaša dobrovoľná práca.

Inak platí čo som napísal.
Netvrdím, jasné že kvalifikačné nároky na pracovníka na pobočke sú vyššie (rozumej nemôžu byť uplní tupci lebo by nezvládli určité procesy, zatiaľ čo na pokladni je to výrazne viac manuálna práca bez nutnosti vyššieho IQ). Zato máte aj 15% vyšší nátupný základný plat než pracovník na pokladni, a ďalších 30%-50% možností navýšenia podľa odmien. Nie je vôbec výnimkou dosiahnuť pri priemernom plnení plánov na 1000-1400eur, čiže dvojnásobok pracovníka v Tescu. Hovorím priemerný lebo to má 60% pracovníkov, niekedy aj viac. Tj ak si šikovní, poznáš produkty, čítaš listy konkukrencie a vzdelávaš sa, tak si spokojný, spokijnejší než pracovník na Tescu alebo učitel na ZŠ. Ak nie = nechce sa ti alebo nato proste nemáš, tak tam nemáš čo robiť. Prirodzený, selektívny výber, tlak musí byť, inak by ste si z toho robili holubník.
 

 

čiže ako som predpokladal...nemáš ani šajn
 

Pracoval som v banke

Pracoval som v predajni a presiel som na pobocku, najprv za okienkom, potom hypoteky.

Trepes somariny. V UCB sa hypoteky riesili na pobocke, ziadna centrala. Mas abslutne zle informacie, normalne klames... Zmaz si svoje komenty, lebo mi zdvihaju tlak a stovkam ludi na pobockach!
 
Hodnoť

 

Sme konečne vyhrali. Učiteľky majú vyššie mzdy ako bankári...
 
Hodnoť

..

geez..na pobocku idem fakt len ked sa uz inak neda..ale za tie prachy sa im tam ani necudujem ako to tam funguje aj ked to nie je asi len o tom..
 
Hodnoť

 

Čo riešia? Šak to je jak predavač v obchode za pokladnou... Nekvalifikovana práca :) ak mas na vjac nesed za pultom... Ak nemas tak sa s tým uspokoj
 

 

Nie tak celkom. Zodpovednost tychto ludi je ovela vacsia, maju pristup k citlivym informaciam, musia absolvovat odborne skolenia, je na nich vyvyjany tlak na predajne cisla a pod. Ale ak sa raz do toho dostanu, je to potom viac menej rutinna praca.
 

 

Ako bývalý klient banky Unicredit som mal nepríjemné skúsenosti na pobočkách v Michalovciach a Trebišove, kde sa nedalo nepočuť, ako sa riaditeľky správajú k zamestnancom, pobočky sú malé a ak čakáte na rad, tak si vypočujete aj to, čo síce sa dá buď ignorovať, ale ak následne riešite s danou pracovníčkou svoj problém a ona sa na vás snaží usmievať, tak mi to prišlo ľúto. Požiadavky na obsadenie pozície v banke sa dajú nájsť na pracovných portáloch a tzv. predavačov z nich urobili tzv. manažéri, ktorí presne tak, ako to bolo popísané vyššie, ich nútia robiť nezmyselné plány bez toho, aby sa bral do úvahy región, zloženie obyvateľstva, príjmy a pod. Potom je to len o ich naháňaní a ak ne sú splnené, opakujem nereálne plány, tak je to aj v spomínanej banke na dennom poriadku vo forme mobbingu a bossingu. Netreba hneď urážať, nie všetci žijeme v regióne, kde sa dá nájsť lepšie platená práca a to, že v prípade Unicredit je situácia podobná aj v Bratislave, je vážne choré. A nie je to len o plánoch, bossingu, často sa stretávajú aj s klientmi, ktorých nálady znášajú práve tí koncoví klientskí zamestnanci, ktorí ako mantru opakujú často nefungujúce procesy v banke, systém ako taký a ich ochrana je prakticky nulová. Možno až teraz, kedy sa konečne rozhýbala odborová organizácia. Ak banka pri tak vysokom zisku nedokáže oceniť svojich vlastných zamestnancov, tak nech sa nedivia, že fluktuácia je tak vysoká a nech neplačú nad tým, koľko do nich investovali, v rámci školení. Po čase nastane stagnácia, pasivita a odchod zamestnanca. A je len dobré, že sa začína o tom hovoriť aj verejne, ako to v našich bankách a nielen tam funguje. Mimochodom, náklady sa dajú znížiť na reklamách, ktoré sú takmer v každom médiu a sú už neskutočne otravné . Keď vidím Polnišovú..., to ostane bez komentára, aj keď by som chcel vedieť, koľko jej za to platia, pretože Vúb banka, je kapitola sama o sebe......Jednoducho, kto nepracoval v banke nechápe...., je to asi v našej mentalite...
 

ono

to v bankách funguje tak. tie v BA a okolí majú problém so zamestnancami - nemá tam kto pracovať, lebo platy. takže vedia, že musia podojiť pobočky v regiónoch s vysokou nezamestnanosťou. čo je vlastne celé SK cca 200km od Bratislavy. Preto tie plány, bossing a pod. Vedia, že v regiónoch sa ľudia boja o prácu, tak preto na nich tlačia. A je na škodu, že ľudia v regiónoch sa boja a nechajú si skákať po hlave. Pokiaľ sa oni sami nanučia bojovať za seba, tak nikto im nepomôže. A hlavne, práve pobočky v regińoch majú najväčšie zisky v rámci celej krajiny.
 
Hodnoť

 

zase dost zavadzajuci clanok. podla vasej logiky je bankar aj upratovacka zamestnana v banke.
 

 

presne. nevidim dovod preco a naco nazyvat radoveho zamestnanca banky bankarom.
 

 

a čo je to bankár? definuj
 

<< < 1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie z ekonomiky