Sobota, 25. január, 2020 | Meniny má Gejza

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Montážna hala, veľmoc? 8 grafov o tom, ako šliapu automobilky (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

paradox väčších tržieb

Kia mala skor dvakrát väčšie tržby, ale pritom PSA vyrobila viac áut, ich pomer je 344-tisíc : 371-tisíc. Vystihuje to cenové hladiny segmentov, na ktoré sa zameriavajú.
http://targetnews.sk/clanky/it...
 

Ešte výraznejšie to bude pri VW

Vyrobených bolo cca 1,1 mil. vozidiel, tak na VW s JLR pripadá "len" 385 tisíc.
JLR v počte vozidiel veľa nevyrobil a VW šiel tiež s počtom trocha dolu.
Minuloročné tržby VW sú o takmer 30% vyššie ako má PCA spolu s KIA.
Jedna 208 a ani Ceed nerovná sa jedno Q7.
 

 

Ten počet áut je trochu záhada, nazdávam sa, že produkcia môže byť aj oveľa vyššia ako 1,1 milióna. Mohlo to byť konzervatívne zaokrúhlenie ZAP, keď VW a JLR nechcú poskytnúť svoje čísla.
 
Hodnoť

Opäť si len hladíme ego

niečím, čo neznamená nič.
Znamená len veľkosť krajiny, ktorá tie autá vyrába. Pri rovnakom počte vyrobených áut čím menšia krajina, tým vyššie postavenie v rebríčku.
Už som xkrát písal, že ak sa v San Marine dohodne pár chlapcov a budú dovážať nejakú skladačku a poskladajú za rok niekoľko áut, tak sa dostanú na čelo rebríčka a San Marino bude automobilvá veľmoc.
Blbosť, všakáno. Tak si prestaňme hladiť ego niečím, čo neznamená vôbec nič.
To, čo ma zaujíma je, že polovica priemyselnej výroby a exportu je naviazaná na jediné odvetvie - výroba áut. Takmer žiadna diverzifikácia. V prípade krízy daného odvetvia sme úplne, ale úplne v ... keli.
To nám potom bude treba tie tabuľky vytlačiť na mäkký papier, aby sme sa mali čím prikryť, keď neostane ani na kúrenie.
 

Pamätám si na jedného ambiciozneho

precedu, ktorý vykrikoval, že Dzurindove vlády urobili zo Slovenska montážnu dieľnu, A pozri na graf.

Ten preceda strany je dnes telesne a duševne chorý človek, závislý na alkohole a moci....

A preto ho v parlamente posadili do zadnej lavice odkiaľ s 2 promile riadi Slovensko, až kým mu 29.2.2020 nezoberieme vodičský preukaz na doživotie.
 

(:

Nepočul som robotníkov hovoriť, že by bez príplatkov (sviatky, nočné, víkendy, bez PN atď.) zarábali 1500 -2000 eur netto, máš vôbec tušenie aká je ich mzda bez pohyblivej zložky?
Žiadna pridaná hodnota, žiadny vývoj, si si strelil do kolena tou montážnou dielňou.
 

A prečo si neprečítaš môj príspevok?

A tento poznáš?

Desiatnik sa vtipu smeje len raz - keď mu ho hovoríš.
Poručík dva krát - keď mu ho hovoríš a keď ho pochopí.
A kapitáň tri krát - keď mu ho hovoríš, keď mu ho vysvetľuješ a keď ho pochopí.
 

(:

Keď nemáte (š) argumenty začnete urážať, syčať, ziapať, vykríkať, to isté čo ten tvoj predseda.
Však daj do pľacu hodinovú mzdu bez variabilnej zložky u slováka/ rumuna vs nemec/ francúz.
Píšeš rozprávky bez argumentov.
A toto nepísal ten tvoj predseda, ale tvrdo na to upozorňovali ľudia z akademickej obce, ty jelito.
 

Komu není z hora dáno,

v apatéke nekúpi.
 

(:

si jednotka, len tak ďalej
 

 

nuz...tvoj nick hovori za vsetko...
Ty si ale ze ABOSLUTNE nepochopil ani jeden Educov prispevok, je ti to zrejme?
Alebo budes ziapat, urazat sa a ohradzovat az do sudneho dna?
Citaj este raz, od zaciatku a rozmyslaj prosim ta!
 

(:

Nezabudni sa prelogovať, už som to pár krát zažil. A to stým zjapaním (bečaním?) myslíš seba, to si sa asi pomýli, nie?
Už si v teple?
 

náš kapitán so stožiarom len dvakrát

keď mu ho povieš a keď mu ho vysvetlíš , nepochopí nikdy
 

 

Aky by si chcel vyvoj, ked uroven technickych skol je zalostna (ktoze nam tu vlastne poslednych 12 rokov?)
Kolko by mal podla teba zarabat taky robotnik v automobilke, ktory robi uplne nekvalifikovanu pracu, ktoru sa dokaze naucit takmer kazdy?
 

(:

Pozri, nájsť si priemernú mzdu človeka čo robí v auto priemysle (nižšie pozície) v Nemecku ti potrvá pár sekúnd, potom si nájdi niečo podobné na SVK a porovnaj. Nikto ma nepresvedčí, že slovenský pracovník je horší, keď je slabšie platený. Ceny na sociálne zabezpečenie sú plus/ mínus podobné, prečo potom ten rozdiel?
Čo sa týka školstva, neviem posúdiť aká je úroveň, ale asi slabá, aj na stred. š., aj výšky, za našich čias sa na VŠ dostávali len ľudia čo im to pálilo a boli pracovití, dnes?
Kopec spolužiakov čo robí pre nemcov, holanďanov, belgičanov, robia pre nich u nich, lebo tú to nedajú.
Toto bol americký sen, mať inovácie, technológie, služby a financie doma u seba a výrobu presunúť do tretích krajín.
To, že ti dajú pár eur zarobiť a pritom ti regulujú tvoje osobné financie + držia maloobchod, ťa majú v hrsti do konca života. Regulácia sociálneho priestoru.
To, že sú tú tieto búdy nastavané bolo pekné v rokoch 2000 - 2006, po Mečiarovi, Miki zobral všetko, aby zalepil hladným ústa, ale za akú cenu?
Treba si pozrieť koľko vyvezú za rok s maličkého SVK na dividendách, hlavná vec, že každý druhý na Iphone, byt, auto, TV a dovolenku na dlh.
 

 

Pozri sa kolko stoji nehnutelnost na SK a kolko v DE. Pozri sa kolko ta vyjde obed v DE (myslim normalnu restauraciu, nie dotovany v kantine) a kolko na SK. Potom ti mozno dojde, preco su na SK nizsie mzdy. Dalsi dovod je historicky - vdaka tym darebakom, co mas v nicku.
A dasi dovod je, ze keby tie mzdy nizsie neboli, nebudu tu ani automobilky a hrdi slovaci by mali 30% nezamesttnenost ako za Meciara.

"za našich čias sa na VŠ dostávali len ľudia čo im to pálilo a boli pracovití, dnes?" ... a rodicia boli v strane a mali dobry kadrovy posudok atd. atd.

Uz som tu tu otazku raz polozil a nedostal som odpoved. Bolo by lepsie, keby tu tie Mikoho budy neboli? Co by ti ludia bez nich robili?
 

(:

Bývanie v Nemecku je poriešené zákonom a reguláciou od 2020 r., Berlín 6,5 eur/m2, max 10 eur * 20% (max)/m2, najdrahší Mníchov 18 eur/ m2. Ceny sú identické čo v Blave a Prahe, záleží od lokácie a výbavy.
Strava, maloobchod s potravinami plus/ mínus to isté Blava, Praha, Nemecko.
Jediná vec čo je celkom uletená sú služby, ale toto máš na výber, nemusíš používať (napr. kino, barbier, atď.)
Nemáš pravdu s tými rodičmi, kopec nás bolo čo neboli rodičia straníkmi a na VŠ sa išlo.
Samozrejme, že Dzurindove investície pomohli na krátky čas, ale v dlhodobom horizonte uškodili, lebo práca je bez pridanej hodnoty, kde sa nebude výrazne dať manipulovať s cenou práce a je 100% isté, že tieto fabriku, kde dnes pracuje napr. 5 tis. ľudí nahradia fabriky s 500 ľuďmi a bude ešte 2 x väčší výkon, toto nie je scifi, už takéto fabriky stoja. Otázka je čo potom s tými ľuďmi.
Dzrurinda to mal viac regulovať, dostali neuveriteľné podpory a takým ľuďom ako je napr. minister Rusko absolútne nezáležalo na to čo bude v dlhodobom horizinte, hlavne že je vrecko plné.
Určite by som požadoval, aby tieto firmy výrazne na SVK v danom regióne podporovali kultúru, šport a museli zriadiť pri každej fabrike vývojové a inovačné centrum, kde by naši inžinieri prišli do kontaktu s vecami a určite by obohatili nielen seba ale aj firmu. S týmito podmienkami by určite súhlasili, lebo tú našli dobré logistické umiestnenie, kvalitných pracovníkov, ktorý nemajú potrebu revoltovať, dostali výraznú podporu.
 

 

Stale som nedostal, ci by bolo lepsie keby tu tie firmy neboli.
 

(:

Máš odpoveď v poslednom odstavci:
áno nech sú tu, ale za tých podmienok čo sú tam uvedené (tie podmienky by splnili, 100%).
SVK vládni predstavitelia (Dzurinda, Miklóš, Rusko) absolútne nezvládli príchod investícií, žiadna deverzifikácia, brali všetko čo sa nahlásilo, a že sme súťažili s poliakmi, maďarmi čechmi?, blbosť na ntú, to boli hrátky tých firiem a záujmy štátu zastupovali slabí ľudia.
Tradujú sa roprávky ako ten alebo onen človek presvedčil bossa skupiny na večierkoch pri pohári vína - blbosť, to si myslíš, že na SVK prišli firmy, ktoré sa rozhodli tu zostať na základe emócií? Títo majú dlhodobé plány na 30 až 50 rokov dopredu a o priestore kde investujú už bolo dávno rozhodnuté, len oni to rozohrali na všetky strany, aby mohli licitovať.
Našli tu lacnú, vysoko kvalifikovanú pracovnú silu na tie úkony čo potrebujú, našli tú štát, ktorý im vliezol do zadku (sry), našli tú slabučké odbory, kde majú istotu že sa nič neudeje, pozri čo sa deje v Nemecku, Francúzsku, tam keď majú kohosi prepustiť je pomaly revolúcia, tam sú iné štrajky, to sa nám o tom ani nesnívalo.
 

 

Tie podmienky by nesplnili. Decentralizovat vyvoj je blbost. Drobny vyvoj a zlepsenia sa tu v automobilkach robia. Ale vyvijat novy model uplne odtrhnuty od zvysku timu sa neda - hlavne v dnesnej dobe, kedy sa vacsina dielov zdiela.
Takze by si namiesto SK vybrali HU alebo PL (ak si pamatas, boli tiez v hre), kde by taketo dementne poziadavky nemali.

Pozri sa aky je vysledok prace odborov vo VW. Aj napriek narastu vyroby idu optimalizovat a prepustat. Chceli nadpriemerne mzdy, tak ich maju. Niektori... zvysok ma padaka. Proste korporacia nepusti viac prachov ako je nevyhnutne. Nech to stoji, co to stoji.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie z ekonomiky