Nedeľa, 6. december, 2020 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ekologická Tesla? Vyrúbe les a v rezervácii postaví gigafabriku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

 

Ekologickú výrobu rozbehneme aj keby sme mali splanírovať celú krajinu. Na toľko elektromobilov bude treba postaviť nové elektrárne a rozšíriť ťažbu uhlia. Tak aj inde sa zvieratká majú na čo tešiť.
 

 

Zjavne sa Tesla snaží zbaviť akéhokoľvek "zeleného" imidžu. V "trumpovskej" Amerike to je možno správny prístup, tam možno ohľaduplnosť k prírode či snaha obmedziť klimatické zmeny nie sú "in", ale v Nemecku to nemusí byť najlepší nápad...
 

 

Clanok je cely hlupost. Ta spotreba vody je maximalna na jednu hodinu. Tesla sa zaviazala vysadit trojnasobok stromov nie rovnaky pocet ako pise clanok. Ide o hospodarsky les, ktory bol pripraveny na tazbu. Dovod preco sa tesla rozhodla pre tuto lokalitu je ten, ze v tej lokalite uz boli vydane vsetky potrebne povolenia, vcitane vyrubu stromov, pre planovanu fabriku BMW, ktore sa nakoniec na poslednu chvilu rozhodlo ze ju tam nepostavi.
 

presne tak,

ten článok je hlúposť a veľmi jednostranne a tendenčne poňatá. Až by sa dalo povedať PR článok na objednávku niektorého, v článku spomenutého nemeckého konkurenta... A propos Tesla : robí niečo protiprávne a bez povolenia ? Ak je v tomto prípade niekto neekologický tak sú to samotní Nemci...
 

 

nemecké automobilky si po tom ako minulý rok uviedli prvé čisto elektrické modely uvedomili, že majú technologickú stratu za teslou. Následne sa ako huby po daždi objavili desiatky rôznych štúdií z Nemecka, ktoré hovoria o tom, že diesle sú pre životné prostredie lepšie a ľudia im na to skočia vrátane človeka, ktorý napísal tento článok. Chcem veriť, že je len neinformovaný a lenivý si zistiť skutočné fakty. Podľa mňa je podstatné, že šéf VW vyhlásil, že nie je iná cesta a EV sú bez pochybností budúcnosť auto mobility.
 

Veríte, že šéfovia vravia pravdu?

Veríte, že vojenský generál hovoriaci k vojakom pred útokom,
im hovorí o tom koľko ich padne.
Reční im o víťazstve, ktoré nevie garantovať.
Ak by aj zvíťazili, obete budú.
Rovnako vo vojne, ako v prípade EV.
Chcem veriť, že nebudú veľké.
 

 

to bola reakcia na mňa? Ak áno, čo ste tým chceli povedať? Koho myslíte pod "šéfmi"?
 

Vy ste argumentoval

"šéf VW vyhlásil, že nie je iná cesta a EV sú bez pochybností budúcnosť auto mobility."
 

 

https://www.bloomberg.com/news...
Ako povedal Diess, bude to veľmi ťažký rok pre automobilky, ale vlak je rozbehnutý a už ho nejde zastaviť. Každá veľká automobilka, okrem Toyoty, už ohlásila investície do EV v desiatkach miliárd dolárov na najbližších 5 rokov. Rozpočty na nové investície sú obmedzené, takže to znamená, že vývoj bude predovšetkým v EV a ostatné technológie postupne skončia. Aby som reagoval na Tvoj príspevok - obete budú veľké a Slovensko môže byť medzi prvými, kto si to vyžerie.
 

Existujú argumenty prečo by si to malo

SR vyžrať.

Vývoj tu žiadny neprebiehal, nie je čo zastaviť.
Spaľovacie motory tu vyrába asi len KIA.
Záujem o spaľováky bude ešte "dlho"
 

 

záujem o spaľováky bude klesať určte rýchlejšie ako si to väčšina ľudí myslí. O 5 rokov bude vo väčšine kategórií výhodnejšie kúpiť EV ako spaľovák. Navyše tu s najväčšou pravdepodobnosťou do tej doby budú v určitom rozsahu aj autonómne autá, takže počet predaných áut sa bude znižovať a keď budú koncerny zatvárať, tak prvé pôjdu satelitné fabriky ako tie na Slovensku.
 

 

Ty si poriadny optimista.
Moj pohlad - nemyslim si , ze sa do 5 rokov podari poriesit problemy s bateriami(vyroba a recyklacia) a nemyslim si , ze budu vyhodnejsie (nearatam umele dotacie alebo zdanovanie spalovacich). Co vypadok dane z paliv(tam je dost vysoka dan)? Staty nespoplatnia elektrinu?
Do piatich rokov nebudu autonomne auta v trocha zaujimavom objeme. Stale to bude rarita niekde s nizkou premavkou a jednoduchou infrastrukturou a stale kvoli testom. Integrovat autonomne auta medzi klasicke v hustejsej premavke je tazko riesitelna/neriesitelna vec v blizkej buducnosti (10-20 rokov).
 

 

uvidíme. Ja sa len pozerám na to, čo automobilky ohlásili. Prakticky všetky zastavili vývoj nových dieslových a niektoré aj benzínových motorov. To neznamená, že ich nevyrábajú. Vývoj úplne nového motora trvá cca 5 rokov a stojí miliardy. Súčasné motory sú stále mierne vylepšované, ale nové už proste nebudú. Predávať sa ešte istý čas budú, ale výrazný technologický posun sa očakávať nedá.
Naopak na najbližších 5 rokov firmy ako VW, Hyundai/Kia už ohlásili investície do elektromobilov v desiatkach miliárd EUR. Podobné investície sú ohlásené do výroby bateriek. Takže všetko je nastavené tak, že o 5 rokov tu bude vybudovaná kompletná infraštruktúra.
Batérie niektorých výrobcov už dnes bez výraznej straty kapacity vydržia viac ako 500.000 km a na tento rok budú predstavené batérie so životnosťou 1 milión kilometrov a viac. Problém masovej recyklácie je vzdialený minimálne 10 rokov, pretože batérie po tom ako nie sú vhodné pre autá budú ešte dlhé roky vhodné ako záložný zdroj energie. Navyše pri ich objeme to bude multi miliardový biznis, takže sa toho chytí veľa firiem. Neviem prečo si myslíš, že recyklácia batérií by mala byť zložitejšia ako recyklácia súčasných áut.
Nevidím žiadny problém v náhrade spotrebnej dane z benzínu na údržbu ciest. Buď sa zdania autá pri nákupe, zdania sa prejazdené kilometre, čo by bolo asi najspravodlivejšie, alebo sa zdaní elektrina. Nemám vôbec strach o to, že by si to štát neustrážil.
Pre Slovensko to bude určite prínos, pretože elektrinu si vyrobíme na Slovensku a nebudeme musieť posielať miliardy do Ruska a stredný východ.
Autonómne autá - uvidíme. Waymo už dnes jazdí plne autonómne na západnom pobreží USA, MobilEye vlastnený Intelom, robí tiež veľké pokroky, Kórea a Čína do toho investujú obrovské prostriedky a Tesla má 10 krát viac najazdených km v shadow mode v reálnom svete ako všetci dokopy. Možno máš pravdu ty a možno tie firmy, čo sa tomu venujú. Dnes to nikto nevie povedať s úplnou istotou.
 
Hodnoť

Gretenizmus v praxi

ekoterorizmus v plnej paráde
 
Hodnoť

 

Tym Nemcom uz asi fakt ebe! Postavit to v lese - to nemaju ine vhodne pozemky?? A este sa obavat polskych robotnikov. Maju pravdu, najvacsim nepriatelom statu su polski instalateri - to oni vnucuju Nemcom inu kulturu a vyhadzuju sa do vzduchu...
 

....

Podľa fotiek by som povedal že je to obyčajný umelo vysadený hospodársky les. Vyreže sa a posadí sa inde, nie je problém. Skôr ma zaráža to množstvo spotrebovanej vody.
 

A kde inde inteligent?

Vieš ako dlho musí rásť taký les? Prečo ten pablb nepostaví továreň ide? Tam kde nie s stromy? No dúfam, že ochranári im to tam poriadne okorenia. Niektorým ľuďom už totálne šibe, keď sú schopní obhajovať niečo takéto.
 

....

vieš čo sú hospodárske lesy? To nie sú ako lesy ako u nás. Je to les vysadený na veľmi rýchly rast, na produkciu dreva. Je to les umelo vysadený na kvalitnej pôde, úrodnej pôde, umelo hnojený v ktorom sú vysadené dreviny čo rastú veľmi rýchlo. Pokiaľ sa jedná o takýto druh lesa ako píšem tak tie stromy môžu mať tak cca 30 rokov, pravdepodobne ani to nie a teda sa blížia k ťažbe. Budú komplet vyťažené či sa tam továreň postaví alebo nie. Ak sa nepostaví tak sa tam alebo opäť vysadí les alebo sa tam vysadí iná plodina. Jediný rozdiel je v tom, že pokiaľ tam bude továreň tak sa ten les vysadí na inej vhodnej pôde.

Nemusí to byť pravda, v článku sa o tom nepíše a teda táto diskusia je bezpredmetná a ako píšeš je to číre bláznovstvo vyrezať les kvôli fabrike čo sa dá postaviť kdekoľvek. Avšak podľa fotiek - stromy všetky rovnakého druhu, veľmi blízko seba, podobného veku a navyše na úplnej rovine sa jedná o účelové pestovanie dreva na poľnohospodárskej pôde a nie o skutočný les.
 

A preto tam aj umelo

vznikli chranené druhy netopierov, užoviek a iných zvierat, ktoré je teraz potrebné rychlo presťahovať...
Spamätaj sa.
 

....

V časti lesa. Pokiaľ sú zvieratá v prirodzenom lese v okolí toho umelého tak je samozrejme že sa rozšíria. Mimochodom, pokiaľ sa pozrieš na tú fotku v článku, naozaj ten les vyzerá ako bežný les?
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie z ekonomiky