Piatok, 10. apríl, 2020 | Meniny má Igor

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zo Šamorína do Bratislavy loďou. MHD po Dunaji čaká na súhlas (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Dotovanie dopravy je chyba.

Vytvára falošný pocit výhodnosti centralizácie. Pritom opak je pravdou. Decentralizácia zdrojov, spotreby a riadenia by spôsobila, že ľudia by prestali byť nútení robiť zbytočné presuny a vystačili by si s tým, že počas väčšiny roka by neopustili svoju plošne pomerne malú lokalitu. Cestovali by v podstate len za dovolenkou. To isté platí o nadmernom presune surovín, keď sa suroviny spracovávajú ďaleko od svojho zdroja, alebo miesta spotreby. A takýto nezmysel robí výhodným zase len dotovanie dopravy. Ani terajšie mýto kamiónov nepokrýva ani zďaleka reálne náklady na dopravnú infraštruktúru a preto sa výrobcom oplatí takýto inak nehospodárny presun surovín a pracovných síl.
A ľudia si to odsie.ajú stratou veľkej časti svojich životov v doprave.
 

 

Áno, ale iba pri čisto ekonomickom pohľade. Dotácie majú zmysel, ak motivujú prejsť na ekologickejší spôsob prepravy, napr. vlaky. Presuny surovín s tým nesúvisia, to je iná kapitola. Ak budú menej presúvať suroviny, o to vias sa budú presúvať hotové výrobky, ktorých presun je neporovnateľne náročnejší.
 

 

takze podla tohto by ludia z malych dedin mali ostat doma a okopavat svoje zahradky :) Lebo pri nedotovanej doprave by im tam ziadny dopravca nechodil. deti by nemali ako chodit do skoly, a fabriky by zivali prazdnotou.
 

 

Alebo by im tam namiesto sialenych velkych a prqzdnych busov zacali chodit mikrobusy sukromonikov a bez dotacie.
 

Alebo by to bolo inak:

1. Množstvo služieb a výrob, ktoré z dedín zmizli, by sa tam vrátilo
2. Tam, kde by to rentabilné nebolo, je lepšie dávať príspevky na dopravu deťom, alebo priamo zriadiť školský bus primeranej veľkosti - niekde by stačila väčšia súkromná dodávka, ktorá by počas zvyšku dňa robila komerčné služby. Niekde by sa vrátili aj školy.
3. Cieľom fungovania štátu nie je plniť fabriky. Cieľom fungovania štátu je vytvoriť čo najspravodlivejšie podmienky pre prácu a podnikanie a vytvoriť záchrannú sieť pre to, aby nikto zbytočne nezomrel. Aby mal majiteľovi firmy kto robiť, sa musí postarať majiteľ firmy výškou platu a iných služieb pre zamestnanca a/alebo polohou fabriky pri pracovnej sile. Štát sa má postarať len o to, aby tomu majiteľovi fabriky neboli zbytočne hádzané polená pod nohy, bola jednoduchá a jasná legislatíva, mal rovnaké podmienky pre podnikanie ako ostatní podnikatelia a rovnaký prístup k spravodlivosti a bezpečnosti. Poctivý majiteľ fabriky od štátu neočakáva nič viac.
3. Áno, pre niektorých by bolo výhodnejšie okopávať doma svoje záhradky a svoje produkty predávať svojim susedom, ktorí zase vyrábajú alebo robia niečo iné.Možno by ten sused učil jeho decko, ktoré by nemuselo chodiť do školy do iného mesta a druhý sused by mu predpísal vo svojej dedinskej ordinácii lieky.....
Ty považuješ za nejakú životnú výhodu, keď môžeš muklovať za pásom priimitívne úkony a ešte sa za nimi musíš aj trepať 50km? A potom dôjsť večer domov, nemať ísť kde do obchodu ku doktorovi, deti do krúžkov, niekedy už tam nemáš ani tú krčmu.....?
 
Hodnoť

mala tam ísť diaľnica

Doprava loďkou poteší, ale nevyrieši veci. Na Šamorín a DS mala ísť už dávno viacprúdová rýchlostná cesta. Bratislava s okolím už tvorí už skoro miliónovú takú redšiu aglomeráciu s veľkými presunmi ľudí. Hovorí sa tomu aj suburbanizácia. Infraštruktúra tam však zaostáva. http://targetnews.sk/clanky/it...
 

Je to chyba programu.

Prvý krok by mal byť prestať s dotovaním dopravy vo všetkých jej podobách včítane budovania a údržby dopravnej infraštruktúry. Potom by sa reálne ukázalo, ktorá centralizácia je efektívnym krokom, a ktorá nie.A centralizovali by sa len veci, ktoré sú naozaj efektívne. Mnoho vecí by sa decentralizovalo a potreba dopravy by radikálne ubudla. A zrazu by sa zistilo, že dopravnej infraštruktúry je nadbytok len z dôvodu potreby veľkej kapacity, pričom jej kvalita pokrivkáva. Namiesto vysokopacitnej infraštruktúry by sa mohla budovať vysokorýchlostná, ktorú by za jej reálnu cenu využívali hlavne ľudia pracujúci s vysokou pridanou hodnotou, kde sú náklady na dopravu aj pri jej vysokej cene minoritné + dovolenkári, ktorých drahšia doprava 1-2krát ročne nezruinuje ak im súčasne ušetrí čas. Voziť na veľké vzdialenosti ľudí, ktorí počas svojej práce šróbujú 1-2 typy skrutiek so predom pripravených dier je príšerná celospoločenská neefektívnosť. Možno denná dotácia na dopravu takéhoto človeka je vyššia, ako pridaná hodnota jeho celodennej práce a zamestávateľovi sa vyplatí len preto, lebo mu dopravu dotujú ostatní.
Cieľom nemá byť zvyšovať kapacitu dopravy, ale minimalizácia potrieb dopravy a súčasné zrýchľovanie dopravy. Je efektívnejšie mať menejpruhovú cestu, ktorá je ale menej vyťažená (odbúraním neefektívnej a zbytočnej dopravy) a v bezpečnejšom stave. To dopravu zrýchli viac ako vybudovanie 6prúdovej diaľnice, ktorá pre zbytočné zahltenie bude mať rýchlosť 30km/h.
Výber nákladovo vysokého mýta ukáže, kde akú cestu sú schopní dopravci zaplatiť.
 

V ktorom štáte sa nedotuje

doprava?
 

Región Tibet štát

San Marino, Vatikán
 

 

Citujem "Výber nákladovo vysokého mýta ukáže, kde akú cestu sú schopní dopravci zaplatiť. "
To sa mylis.
Ukaze kde aku cestu su zakaznici schopny zaplatit. leboco ten prepravca prepavuje? Tovar a ten tovar je v konecnom dosledku urceny pre koho? Pre nas.
Drahe myto by len prehodilo problem niekde inde. Tak jednoducho to nevyriesis.
 

 

Samozrejme by ten problém bol prehodený inde. Ľudia by sa sami rozhodovali, za ktorý výrobok sú ochotný zaplatiť jeho cenu včítane dopravy. Teraz musia platiť vo svojich daniach aj dopravu tovarov, ktoré sú podľa nich aušusy, alebo kôli tomu, že platia vysoké dane, tak na tie tovary ani cenovo nedosiahnu. Takže možno chudobní dedinčania platia dopravu tovarov bohatým mešťanom, ktorí na to vôbec nie sú odkázaní. Keby bola skutočná cena dopravy pre výrobcov, tak by sa zrazu ukázalo, že niektoré produkty je lacnejšie vyrábať v malom priamo a priamo spotrebovávať na dedine a nie voziť ich cez pol krajiny a niekedy aj pol zemegule.
 

Hovorime o osobnej doprave.

Nakladna doprava si na seba vie zarobit.
 

 

Lebo mýto nepokrýva náklady na budovanie a údržbu ciest. Na jej rentabilitu sa skladajú daňoví poplatníci.
 

 

A hovorí Vám niečo PPP projekt R7? diaľnica na násypoch bez konsolidácie.
 

ZSR mal uz davno pripravovat rozsirenie

ZSR mal davnejsie pripravovat rozsirenie trate BA-DS a jej elektrifikaciu. D4/R7 podla mna prilis nepomoze. Horda aut prichadzajucich z Samorina, DS, Kvetoslavova, Dolnych Honov a pod. do centra BA sa len posunie inde.... Lodna linka je haluz. Aku rychlost bude dosahovat takato lodna linka? Ak by jazdila "Raketa" (mozno som neuviedol presne nazov), ktora ma cestovnu rychlost okolo 60 km/hod., tak vtedy by takato linka mala opodstatnenie. Kolko vsak realne stoji prevadzkova hodina spominanej rychlej lode, tak to netusim. Ale urcite nie su nizke....
 

 

Lodná doprava je najmä nespoľahlivá, často sa nebude vedieť či taká loď pre počasie vypláva. Jednak sú dlhšie obdobia nízkeho stavu, keď sa po Dunaji vôbec nepláva, ale menej predvídateľné sú krátkodobé vplyvy počasia, keďže vietor vie robiť na Hrušovskej zdrži dosť veľké vlnobitie.
 

Suhlasim s tym vetrom....

Ano, s tym vetrom to moze byt problematicke. Aj nechvalne znama kompa vo Vojke byva kvoli extremnemu pocasiu mimo prevadzky.
 
Hodnoť

Je to správne treba diverzifikovat

dopravu aj 10000 prevezených denne pomôže a ak lode budú na el pohon nie je o čom.

Navyše ak prispeje EÚ potom super.

Dúfam že tie loďky budú mať nejaký záložný motorček keby el m. skolabovali alebo aspom vesla.

Mudrlanti vždy budú ani Ježiš všetkým nevyhovel.
 

 

... elektrika asi nie, ale skvapalneny zemny plyn by bola rozumnejsia a ekologickejsia forma ako mazut alebo motorova nafta. Navyse v koncovych pristavoch sa da vybudovat plniace miesto/ nadrze, kde sa da zabezpecit doplnanie v pripade nedostatku.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie z ekonomiky