Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Letenky za 9 či 10 eur. Ryanair a Wizz Air vracajú Viedni úder extra cenami (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Nepozeral som to ale o kolko isli hore priplatok za batozinu, prioritny nastup alebo vyber sedadla? :)
 

 

načo mám platiť za prioritný nástup do lietadla aby som potom v ňom čakal na posledného nastúpeného..?
načo mi je na takú krátku vzdialenosť výber sedadla? ešte príplatok za batožinu pochopím....
 

 

Presne tak, treba sa zbaliť naľahko a sedadlo nech mi dajú aké chcú, za 10 eur mi stačí, keď ma v poriadku vyložia tam, kde som chcel :-P
 

 

V ramci prioritneho nastupu mas napriklad vacsiu prirucnu batozinu a istotu, ze aj naozaj pojde s tebou do kabiny.
 

 

Zda sa mi ze sa tie cenovky nepohli.
 
Hodnoť

 

Nakupene. 4 kusy
 

 

Ostava este otazka, ci sa naozaj bude letiet.
 

 

blahoželám, zrejme máte doma priepustnú žumpu do spodných vôd a kúrite plsatovými fľašami
 

 

A ty urcite zijes v jaskyni len z plodov lesa.
 

 

Nieco podobne mi napadlo, ked som cital jeho prispevok.
A on sa tym este chvali... Ach, jaj!
 
Hodnoť

Takze

pozeral som tie letenky a fakt ma lakalo sa mrknut do Gruzinska za 9.99 , tak to idem zaknihovat a ked dam 2 letenky tak uz je cena za 69.90 a cena 9.9 je iba pre jednu letenku. Takze asi ak ste viaceri sa s takymi cenami mozete rozlucit.
 

 

Keby som chcel mrknúť do Gruzínska, tak posledná vec, čo by som riešil by bolo, či je letenka 5 eur, alebo 70 eur.
 

no

to mas pravdu ale za 70 tam mozem letiet kedy chcem a nezaujima ma ich nejaka akcia ale to vlastne plati o hocijakej destinacii.
 

ako majiteľ aerofobie

závidím možnosť ísť za 10 € pozrieť napríklad Gruzínsko, alebo Barcelonu.
Ja za 10 € natankujem a môžem ísť pozrieť maximálne tak do Nyiregyházy.

A tiež ako majiteľ aerofobie som si vedomý, že v pohľade na lietanie neviem byť nestranný, ale je pravda že ma z cien tých leteniek chytá hrôza.
Jednak nerozumiem, ako to je možné ( a to sa mi už pár ľudí snažilo vysvetliť, ale aj tak mi to hlava neberie ), že aj ked sa ľudia letenkami ledva poskladajú na výplatu pilota a letušiek, aj tak sa letí .
A všetko ostatné ako keby spadlo z neba (Marsu ) zadarmo.
Samotné lietadlo , 10 ton kerosinu v ňom, asfalt na pristávaciu dráhu, požiarnicke auto na letisku, letištná budova , kufríky s peniazmi,ktorými sa odškodňujú príbuzní ľudí, ktorí náhodou sedeli v cvičnom cieli pre Buky niekde nad Ukrajinou , atd, atd, atd.

A druhak sa bojím o zemeguľu. Vyzerá, že ju čaká osud dreveného klátu, ktorý jeho obyvatelia červotoče rozvrtajú a rozožerú na prach, až z kláta povypadávajú na betonovú podlahu a tam zdochnú od hladu.


Ale nech tu nie som za širiteľa poplašných správ a svedok Gretin.

Stále verím, že inžinieri budú stále o krok pred reklamnými marketermi, a stále dokážu vymyslieť a zariadiť, aby sme my ľudia nalákaní marketermi na konzum (aj toho cestovania ) tým nenarobili nezvratné škody.
A že nás veda naozaj dokáže krmiť, zabávať, presúvať, uspokojovať..... tak lacno a jednoducho, aby to Zem a jej obal zvládali.
Niečo ako ked kombajn Massey Ferguson Ideal s jedným operátorom sediacim v klimatizovanej obývačke s joistickom v ruke nahradí 10 000 našich pradedov s kosami na pleci. A tí môžu s rovnako plnými bruchami večer ľahať do postele po návrate z pláže, namiesto z poľa.
Teraz len nájsť tú rovnováhu (pozor, nemám osobný názor kde tá rovnováha je, nemám na to totižto dostatok informácií - čo možno nikto ).


PS: Sorry za OffTopic, trochu som odbočil :)
 

 

no, 737-800 ma kapacitu 189 miest. za 10 eur je len par leteniek, vacsina je drahsia. ak su letenky po 50 eur, tak to mame nejakych 8000 eur len za letenky. plus este peniaze za extra sluzby typu priority boarding, poplatkyz a batozinu. z toho sa mzdy posadky asi aj zaplatia. samotne ceny leteniek asi naklady pokryju, nedokazem to odhadnut.
 

 

O zemegulu sa v spojeni s letectvom neboj. Teda, pokial ti ide o CO2. Toho letectvo podukuje celych 2.5% z celkovych emisii.
 

 

To je možné, ale aj tak mi je z toho trochu smutno. Európa, relatívne placatý a husto osídlený kontinent, mohla byť dávno podrôtovaná vysokorýchlostnými železnicami.

Minule som cestoval Bratislava - Viedeň - Berlín - Brandenburg. Je to ani nie 600 km, na letisko som šiel dve hodiny vopred (FlixBusom), na Tegeli sme sa zbytočne dlho motali a spoje nám dobre nenadväzovali... ale stále to bolo asi o hodinu rýchlejšie, ako autom, a o takmer tri hodiny rýchlejšie, než vlakom. Vlaky mám a rád a môj čas nie je ktovieako drahý, ale toto je aj na mňa moc.
 

 

Sesquideus, mne teda Europa nejaka placata nepripada. Aspon nie je zapadna cast do ktorej ratam aj Slovensko. Stavat vychosokorychlostne zeleznice v takychto podmienkach je sice mozne, ale rozhodne nie jednoduche a lacne. A emisii CO2 to pri stavbe narobi do foroty.
PS: Ked chces vidiet placatu krajinu, pod sa kuknut do takej Manitoby. Tam ked ti ujde pes, vidis ho na obzore este dva tyzdne.
 

Heh heh :-)

Môže byť. Tu zase prejdeš tri kroky metrov horizontálne a v cene máš dva výškové metre, najdlhší rovný úsek cesty má tak sto metrov a letisko musí byť na násype v mori, lebo tu taký veľký kus rovnej plochy jednoducho nenašiel. Potom je jasné, že sa mi doma všetko zdá placaté :-)

Nemyslím si, že je to jednoduché alebo lacné, ale že by sa to napriek tomu z dlhodobého hľadiska oplatilo. Ale ani stavať letiská tiež nie je zadarmo, navyše je pri nich hluk, musia byť ďaleko od centier...

Na trasy nad dákych 1000-1500 km určite lietadlo ešte dlho ostane jedinou rozumnou možnosťou, ale na kratšie je ich podľa mňa celkom škoda.
 

 

Ano, s jednou vynimkou, ktora sa vsak netyka tohoto clanku. Pripoje. Neznasam chodit autom do Toronta aby som tam nastupil do lietadla. Ta dialnica je prepchata, clovek si to nedokaze jednoducho odhadnut ze kedy vyrazit. Takze bud vyrazim priskoro a potom zbytocne trcim na letisku, alebo vyrazim v case ktory mi pripada rozumny, na dialnici sa nieco stane a potom zeriem kefu ci nezmeskam lietadlo. Cesta taxikom na letisko u nas v YXU a polhodinovy let do Toronta to isti. V pohode by som siel vlakom keby:
- ten vlak bol vysokorychlostny
- mal by zastavku priamo na letisku ako vo FRA
- letecka spolocnost by na nom mala svoj kod, tak ako to ma AF na niektorych
trasach TGV
- batozinu by prevzali uz na stanici

O sucasny model ked by som mal ist vecne meskajucim VIA railom na Union Station, tam sa tahal s batozinami na Pearson Rocket, na letisku by som sa s nimi musel znova tahat na check-in nemam zaujem.
 

1 2 >

Najčítanejšie z ekonomiky