Nedeľa, 27. september, 2020 | Meniny má CypriánKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zmeny v PZP: Kto menej najazdí, zaplatí menšie poistné. Aké sú podmienky? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Dobry tah.

Sice sa ma to nedotkne, ale podla mna ziskaju vela sviatocnych vodicov.
 

 

Pre mnoho ľudí ktorí najazdia autom menej ako 5000 km ročne by bolo lepšie auta sa zbaviť a používať iný spôsob dopravy. Ak sa občas použijú taxík tak to bude ešte stále lacnejšie ako platiť PZP, STK, emisku, servis. Plus do toho ide amortizácia auta...
 

 

Mam druhe auto cisto na zabavu, na ktorom urcite najazdim menej ako 5000. Neplanujem sa ho zbavit, lebo obcas pouzit taxik je na tento ucel celkom pekna kravina. Rad si zaplatim PZP, STK, emisku, servis. Som rad, ze na mna a moje peniaze myslis, ja by som si ale takto rozhodovat o druhych nedovolil...
 

No

on o tebe nerozhoduje iba povedal som nazor ale myslim ze ma pravdu. Da sa to jednoducho spocitat len 5000 sa mi vidi teda dost mala hranica, sam jazdim malo a mam 8000 a to sa mi zda ze vobec nejazdim a naco som to auto kupoval :-)
 

 

Presne tak, 5000 je nezmyselná hranica. Toto podporí "sviatočných" vodičov iba v tom, aby jazdili ešte menej, lebo 30 € nenájdeš na chodníku. A čím menej jazdia, tým sa stávajú väčším rizikom pre ostatných na cestách. Celé zle.
 

Tych sviatocnych sa

nezbavime. Na dedinach raz dvakrat do obchodu do nejakej strediskovej obce par kilometrov a v nedelu do kostola.
Ti nas ani velmi neohrozuju, ak sa nerozhodnu ist na vylet po Slovensku.
 

Ohrozuju, a velmi

Ohrozuju a velmi. Pretoze na to ich posunutie sa do obchodu pouziju cestu 1.triedy. Vid nehoda 6 aut minuly vikend pri Slavci, lde sliepka sla asi na nakup, a pravdepodobne sa hrala s telefonom, a potom v panike namiesto brzdy pravdepodobne este sliapla na plyn, vid dogoogli si fotky nehody. Zial uz nemame ziadne okresne mrsto, ktore by lezalo na ceste 2. triedy, takze nakup a kostol v tvojom duchu je uz nie po okrskach.
 

 

plný počet bodov! Získajú roztrasených vodičov, ktorí budú ete viac zvyšovať stres v premávke pri ich 13km dennom "okruhu" :-(
 

 

Financne mas asi pravdu. Na vikendovke nenajazdim asi viac ako 5 tis. km. Ale uz by som sa ho zbavit asi len tak nevedel. Navyse tam mam tazne, takze este platim aj pzp za vozik, kde by ma pozicovna asi vysla tiez lacnejsie.
Ale zase mam flexibilitu.
 
Hodnoť

 

stále si myslím, že by mal byť poistený vodič a nie vozidlo, nehodu spôsobí takmer vždy vodič (česť výnimkám autonómnych vozidiel)
 

 

Predstavujes si to tak, ze by mal platit PZP kazdy kto ma vodicak, aj ked nema vlastne vozidlo, len semtam si pozicia od svagra trebars? Len sa pytam, ci to spravne chapem, lebo ma to zaujalo. Nie, nerobim pre ziadnu poistovnu.
 

 

ano, tak si to predstavujem, ak chce niekto jazdiť, mal by byť poistený. Kategóriu profesionálnych vodičov by mal špeciálne poisťovať ich zamestnávateľ na výkon povolania
 

 

Podla mna by si v konecnom dosledku zaplatil viac. Takto sa plati poistne aj za auta, ktore moc nejazdia a nesposobuju skody.
Ak by sa platilo za vodica, mal by si poistne rozratane na mensi pocet subjektov (myslim si). Ti, co maju menej aut by zaplatili viac, a ti co viac, zase menej.
Alebo by nas poistovne sklbli a zaplatili by viac vsetci :D
 

 

Mám na seba prihlásené 4 autá, každé využívam na niečo iné, šoférujem ich na 99,99% ja sám. Určite som menej rizikový, ako môj 83-ročný otec, ktorý má jedno auto a najazdí na ňom cca 8000km za rok. Za ostatných 10 rokov som mal tri poistné udalosti, všetky do 300m od domu a vždy som stál na mieste a len jediný krát som v ňom sedel. To, čo som vždy videl mi pripadalo ako zlý sen. Sviatoční vodiči! Nie každý má zlé skúsenosti, ale PZP je hrubo poddimenzované a ešte chcú takýmito fintami urobiť ešte väčšiu priepasť. V r. 1994 to bolo 4000Skk, čo bol hrozný peniaz. Teraz je to smeť oproti tomu.
 

Na Cypre to funguje

Že sa poisťujú vozidlá, res. každé vozidlo musí byť poistené, je výmyslom EÚ. Na Cypre však tiež zastávajú názor, že nehody spôsobujú vodiči, nie autá, preto literu predpisu naplnili, ale ten systém si celkom slušne ohli.

Každé vozidlo musí byť poistené, to platí aj tu, ale pri uzatváraní poistky sa uvádza zoznam jedného alebo viacerých vodičov a poistka je platná len za predpokladu, že šoféruje niekto z nich. Poistné závisí od počtu osôb a ich rizikovosti, pričom jeden z parametrov je aj dĺžka trvalého/prechodného pobytu v krajine, kde sa jazdí vľavo. Poistenie nie je nárokovateľné a sú poisťovne, ktoré osoby s určitým rizikovým profilom odmietnu zapísať do zoznamu vodičov úplne.

Takáto poistka následne platí pre vodičov šoférujúcich akékoľvek súkromné auto. Ak by teda došlo k plneniu na aute požičanom od inej súkromnej osoby, plnenie sa platí z poistky nie auta, s ktorým bola skutočne spôsobená nehoda, ale z poistky auta vodiča, ktorý nehodu spôsobil.

Ak je niekto jediným vodičom na viacerých autách, poisťovňa môže zohľadniť v poistnom, keďže viac áut v rovnakom čase šoférovať nemôže. Kto nie je písaný ako vodič u žiadneho auta, nemôže legálne šoférovať. Jedine auto z požičovne, kde je poistená požičovňa a je to započítané do ceny požičovného. Takéto autá majú na červeno podfarbené ŠPZ.
 

 

Ak toto ma byt lepsie a jednoduchsie, tak vdaka bohu za nas system :)
 

 

To by bolo super zaviest aj u nas, hned by bolo ohodne menej aut v premavke.
 

 

Auto sa ti moze spustit z kopca. Viac prikladov ma nenapada, kedy moze sposobit skodu aj auto bez vodica.
 

Autonomne vozidlo

Autonomne vozidlo nehodu nesppsobi nikdy.
Problemom je, ze pomedzi autonomne auta jazdia auta neautonomne.
 
Hodnoť

 

Niečo podobného by sa mohlo zaviesť aj u emisných a technických kontrol áut. Lebo niekto najazdí za dva roky aj 100.000 km, niekto aj viac a niekto ani 10.000 km. A idú v rovnaký čas na STK a EK.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie z ekonomiky