dakujem za clanok, pekne zhrnutie fungovania sluzieb na slovensku. zo vsetkym je problem a kazy ma svoje pravidla bez ohladu na poziadavky zakaznikov. a to staci iba prejst hranice do cz a uz zrazu vsetko funguje.
splnili ste si môj sen. Klobúk dolu. a váš postreh bol pozitívny aj napriek niektorým negatívnym javom. ale zhrnuli ste to dobre: ak chcem robiť servis, nemôžem to robiť ako sa to páči mne, ale musím sa pozerať očami klienta. prajem ešte veľa šťastných kilometrov
pri pisani tohto prispevku, lebo autorke rozumiem, kedze sam som turista, na druhej strane pracujem s ludmi a bohuzial, musim konstatovat, ze poziadavky ludi casto nie su ohranicene nicim, ani zdravym rozumom. Clovek ma potrebu a ty by si sa mal obetovat...
To, co sa mne osvedcilo, je byt proklientsky v ramci vlastnych pravidiel, ktore sluzia na tvoju ochranu. Lebo keby bolo len na ludoch a ich poziadavkach, tak ta zozeru.
Suhlasim. Ako nam povedal ucitel na VS - nas zakaznik, nas partner. Ziaden nas pan. V tom je velky rozdiel. Ten vztah obchodnik/klient bude dlhodobo fungovat len vtedy ak tam bude to partnerstvo.
Aj ja robím s ľudmi. Cely život. A súhlasím že aj slovensky zákazník sa často sprava jak idiot. Ale žiaľ keď niekde prídem a zaplatím si tak očakávam servis. Samozrejme keď vojdem do 5 cenovej tak nemôžem chcieť správanie personálu ako v prvej cenovej. Ale prečo ja ako zákazník musím trpieť za nešťastný život predavača čašníka vycapnika? A pritom ten istý predavač čašník vycapnik keď robí v Rakúsku alebo Česku tak sa sprava inak.
len ked uvazujem nad vlastnymi skusenostami, neviem, v piatej cenovej (teda, ak takto chapeme beznu dedinsku krcmu) sa mi este nikdy nedostalo neocakavaneho spravania a obvykle vsetko prebieha bez problemov :-D
Vlastne, ked tam nad tym rozmyslam, vsetky nejake spomienky, ktore sa mi aktivne vybavili, neboli v poslednej dobe nejak v zasade neprijemne. V obchode si nakupim sam co chcem a kde chcem,takze tam, v podstate, ani s predavacom neprichadzam do styku. Ako som pisal, s vycapnikmi som problem nemal este hadam ziadny (pochopitelne, mozem ist riesit nedocapovane 3 mm hladiny kofoly alebo piva po opadnuti peny) a casnici... no, viac menej maju v pxxxxi, mam pocit, zabudnu, atd, ale ze by sa niekto spraval nejak nevhodne, arogantne, oprsklo alebo co a daval mi najavo, ze to "ma tazke", to asi ani nie... konecne, ja sa tam nejdem s nimi kamaratit, ani rozpravat, ani ich oslovovat, su tam na to, aby mi priniesli jest a pit, nie na to, aby mi robili spolocnost. Mam pxxxxxi aj ja.
Skor sa mi stava, ze mam problem s kvalitou jedla, ako s nejakou neuctivostou personalu. Chapes: domaci slepaci vyvar su roztopene bujonove kocky, dubakove kremove rizoto je ryza s varenymi hlivami alebo sampinonmi a podobne dobre veci.
No a potom su restauracie, kam z nejakeho dovodu chodim opakovane a tam uz v podstate sa s obsluhou pozname, prehodime par slov, atd.
V zasade,ked tak nad tym rozmyslam, ze by som mal nejake priam zle skusenosti s personalom, tak to za posledne roky ani nemozem povedat.
Co som mal, a co si spominam, to bol pred cca 3 rokmi typek v predajni resp. servisovni pocitacov. To ked sme skusali dialog par minut a zistil som, ze sice hovorime po slovensky, ale on asi nechapal, co hovorim ja a ja som nechapal, co mi hovori on, tak som sa zbalil a isiel som inde.
Zasadne neexeperimentujem s rizotom cestovinami alebo steakmi. Na to mám svoje reštaurácie kde chodím. V SK turistických mestách si dám väčšinou klasiku kde snáď nič nedoondia.
Nie je zmyslom za každé euro urobiť v podnikaní všetko, čo chcú ostatní. Nie každý potrebuje rásť, budovať, investovať. Ale zarobiť si práve toľko peňazí, ktoré potrebuje človek a jeho rodina na živobytie. S vyšším komfortom, aký by dávalo chodenie do práce. Pre niekoho to môže znamenať iba 4 hodiny dennej práce. Prečo by si mal stáť v stánku so zmrzlinou celý deň, ak ti stačí toľko čo zarobíš v špičke za štyri hodiny? Služby a vybavenosť - to je výzva pre samosprávu. Nie pre podnikateľov.
No casom toho zmrzlinara nahradi niekto, kto tam bude 6 hodin a bude mat lacnejsiu zmrzlinu. Ale dobra pointa. Keby po nekvalitnych a predrazenych sluzbach nebol dopyt, tak neexistuju. Dnes sa da najst na nete recenzia pomaly na kazdy stanok s hot-dogmi.
Skvely prispevok, presne zhrnuje to preco je Slovensko na poslednej priecke zoznamu krajin kde by som chcel dovolenkovat. Minuly rok som prijal rozhodnutie, ze uz nebudem nutit moje deti aby spoznavali rodnu krajinu, a tento rok to iba potvrdil. Nepotrebujem sa citit ako na "all inclusive" dovolenke v Turecku, ale co urcite ocenim ak sa ludia aspon k sebe chovaju ludsky, slusne odzdravia a nesnazia sa Vas "natiahnut" na kazdom kroku. Za mna, mne uz je to jedno, ak vdaka corona krize - pokrachuju prave ti nepodctivci co ani nevedia vyznam slova sluzba - iba dobre.
Aj vo vychytených destináciách ta okradnú. Ale možno s úsmevom. Aj u nás máš hotely reštaurácie kde budes spokojný. Al emisia to robiť presne ako v zahraničí. Pozerať recenzie. Ale aj odspodu.
Tam je problem aj v tom, ze v slovenskom cestovnom ruchu pracuje aj mnoho amaterov. Raz som napr. volal do jedneho penzionu, a ta dievcina proste nevedela telefonovat. Chapete, niekto kto ma v naplni prace telefonovat s potencialnymi zakaznikmi, tak nevie telefonovat a neovlada zaklady slusnosti. Tak som sa podakoval a zlozil. Ale inak snazim sa byt zhovievavy, snad sa to casom bude zlepsovat a ti dobri preziju.
skoro v kazdej krajine v cestovnom ruchu pracuju amateri - studenti, docasne zamestnani, takze to nie je iba o tom, je to primarne o slusnom spravani, ochote pomoct/poradit, a to vsetko s usmevom