Ďakujeme Róbertovi za geniálne ekonomické rozhodnutie zastaviť privatizáciu letiska. Občania sa radi poskladajú na tie straty, podobne ako Cargo. Ale v porovnaní s celkovými škodami, sú toto iba odrobinky. Už žne, čo zasial, veríme, že do dožiniek ešte pár kaprov ulovia, najmä tých kapitálnych.
Presne tak, ako povedal Don Roberto: „Rozvoj letiska plnohodnotne zabezpečí štát, máme k dispozícii cudzie zdroje, úvery,“. V praxi je to pre stat minus niekolko 100 milionov Euro, namiesto prijmu z privatizacie mame stratovu firmu a k tomu pribrzdeny rozvoj letiska v hlavnom meste.
Je pravda ze z prevadzkoveho pohladu (zisk, pocty pasazierov) by bolo super keby bol Schwechat Ba letisko kupil. Na druhej strane ako obyvatela BA ma tesi ze letisko ktore je v "strede" mesta ma dlhodobo problemy a nerastie :-) a tym padom nezvysuje hlucnost v meste.
hej, spominam ako sme sa mali stat zakladnou pre lowcost airlines pre Schwechat ... nejake taketo vizie boli a ako to dopadlo. VIE je konkurencia pre nas a nie my pre nich. Ale z BTS chodim rad, aj ked tu mame 3 bufety a otrasny salonik.
z Bratislavy ani nelieta - takže zmena by nebola žiadna. A aké letisko - taký salónik. Keď som tam bola naposledy, na WC bol väčší neporiadok ako na tých "verejných"oproti. Jedlo žiadne, noviny detto...
Ten zisk, taky minimalny ani nebol, ak si dobre pamatam necelych 8 miliard korun, takze vtedajsom kurze cez 200 milionov Eur, mohlo to byt zrejme aj o cosi viac pri dobrom nastaveni. 70 milionov dal stat na vystavbu terminalu + zavazky stratovej firmy su sucastou verejnych financii. Rozdiel je teda minimalne 270 milionov + stratova firma na krku. Silny hrac by letisko dokazal aj efektivnejsie modernizovat a rozlietat. Cisla uvadzam umyselne len orientacne, nie su tu teraz dolezite.
Kazdy vidi iba zisk, castokrat iba naplanovany, ale malokto zohladnuje aj rizika. Politici su v tomto pripade idealny priklad. Dnes mohol straty z poklesu leteckej prevadzky znasat sukromny investor/ vlastnik BTS letiska.
Cena by bola zhora ohranicena nakladmi na vystavbu novej drahy vo Schwechate a rozdielom medzi nakladmi na zvysenie kapacity terminalu vo Viedni a Bratislave - to bolo to co Schwechat urobil potom ako bola privatizacia zrusena.
Zlodej Fico nás obral o desiatky, možno stovky miliónov, pretože sa hral na socialistu a ten predsa zlatonosnú sliepku nepredá. A tak tu dnes máme na krku letisko, ktoré si nevie rady, vytvára straty a potrebuje dotácie.
Dúfam, že sa za všetko zlé, čo vykonal, bude smažiť v pekle až naveky.
Aké 737 MAX8? Tie lietali do/s Bratislavy? Kedy? Ktorou spoločnosťou? A ak je náhradou A320 (spravidla, takmer s istotou, tak kapacita je rovnaká, resp. jednotky ľudí, čo za jednu sezónu nemôže vyprodukovať stratu, to sú centy.
prevádzkuje spoločnosť SmartWings, ktorá poskytuje služby slovenským cestovným kanceláriám. 7 zo 17 lietadiel je 737 MAX8 , navyše mali objednaných ďalších 11ks 737 MAX8
Dodané boli 2018 a od 04/2019 sú uzemnené takže veľa toho nalietať nemohli. Objednané ks neprevzali pre uzemnenie.
Napriek tomu tu je let OK-SWA na trase BTS-SLL (Salatah - Oman) https://lnk.sk/gpm2
Iste ich chceli použiť v sezóne 2019 a 2020. V 2019 chýbali a tam to vplyv mať mohlo.
Lietadlá sa nedajú tak ľahko nahradiť ako ponožky. Smartwings nemajú žiadne A320, A320 ma navyše o cca 20 miest menej 168 vs 189
s Maxom pár týždňov pred uzemnením do Ománu. Celú tú sezónu sa lietal Omán každý týždeň s Maxom lebo nepotreboval medzipristátie. A myslím že ich nasadzovali aj v lete na Kapverdy.
Hlavná chyba je v tom, že politici typu Fica a spol. nie sú na rozdiel od podnikateľov hmotne ani trestno-právne zodpovední, za svoje rozhodnutia.Som presvedčený že štát cez politických nominantov je zlý vlastník. Stačí uviesť niektoré skvosty-Danko-Ficovsko-Mečiarovské streštené nápady:kompletná železničná doprava (ŽSR, Cargo),Letiská (Bratislava),SPP,a.s.(kedysi najziskovejšia spoločnosť v SR dnes vyrába permanentnú stratu -zisk sa tvorí v dcérskych spoločnostiach Nafta ,a.s. SPP-Distribúcia,a.s. a Eustream,a.s.na ktoré ale nemá manažerský vplyv, takže vlastné imanie kleslo na 30% pôvodnej hodnoty ). Žiaľ neplatia tieto straty zo svojich ale skladáme sa na ne všetci.
Hmm ....
Občania sa radi poskladajú na tie straty, podobne ako Cargo.
Ale v porovnaní s celkovými škodami, sú toto iba odrobinky.
Už žne, čo zasial, veríme, že do dožiniek ešte pár kaprov ulovia, najmä tých kapitálnych.
re
Iné ako lowcost
Dakujem za tento prispevok.