„Nejdeš do fitka?“ pýtajú sa často kolegovia pred koncom pracovného času. Permanentka na rôzne pohybové aktivity býva obľúbeným zamestnaneckým benefitom mnohých firiem. Teda aspoň donedávna bola, ale aj tu zasiahla kríza. A fitnescentrá v ostatných rokoch, najmä v slovenských mestách vyrastali ako huby po daždi. Aj keď podľa štatistík sa pravidelnej pohybovej aktivite venuje len dvadsať až tridsať percent ľudí.
Peter Šajmovič nezačínal v tomto biznise ihneď po vyštudovaní fakulty telesnej výchovy a športu. Keď mal 24 rokov, odišiel najprv do Nemecka, kde pôsobil tri roky ako tenisový hráč i tréner a zároveň pracoval pre promotérsku firmu, ktorá sponzorovala futbalistov i tenistov. „Tu som získal know-how a naučil som sa aj niečo zo systému športového biznisu. Na Slovensku o tom dovtedy takmer nik nevedel,“ spomína. Po návrate založil jednu z prvých tenisových škôl na Slovensku a venoval sa najmä tréningu tenistov. V polovici deväťdesiatych rokov, keď začal byť tenisový boom na ústupe, ho oslovili dvaja spolužiaci s ponukou vstúpiť do biznisu fitnescentier. Ako sám tvrdí, nezačínal od nuly – nejaké peniaze mu ostali z trénerskej činnosti, mal skúsenosti zo športového biznisu, dobré kontakty z tenisovej školy a ovládal jazyky. Jeho sieť FitRelax je na trhu už pätnásť rokov a v Bratislave ponúka služby v dvoch fitnescentrách.
Keď práca baví