Medzi sociálnymi médiami a sociálnym sieťami je určitý rozdiel. Sociálne médiá v sebe zahŕňajú takmer všetko, čo môžete na internete nájsť – obrázky, videá, blogy, wiki, podcasty, ale aj sociálne siete. Ich výhodou je, že človek nie je iba pasívnym divákom, ale aj tvorcom obsahu.
Ľudia si zároveň vyberajú, čo chcú prijímať, a náležite svoj výber okomentujú. Firmám ponúkajú viac než len reklamu a PR, sú jedinečné vďaka spätnej väzbe. Záleží už len na firme, či cez sociálne médiá dokáže komunikovať, alebo dokáže komunikovať úspešne. Louis Columbus, ktorý má viac ako osemnásťročné skúsenosti v počítačovom biznise a je autorom dvanástich kníh nielen o elektronickom obchodovaní, v jednom zo svojich článkov radí, ako zlepšiť marketingovú stratégiu spoločnosti využitím sociálnych médií a tým zvýšiť jej výkonnosť.
Postavenie úspechu na tom, koľko fanúšikov firma na sociálnom médiu má a koľko „lajkov“ dostáva, môže mať podobný efekt ako kilometrovníky, ktoré míňate na diaľnici. Pri každom má človek pocit, že sa posúva ďalej. Tento pocit môže byť v prípade marketingovej stratégie iba klam. „Užitočnejšie je, ak si firma dopredu určí svoj cieľ a čas, za aký sa k nemu chce dopracovať,“ píše L. Columbus.