Streda, 21. apríl, 2021 | Meniny má ErvínKrížovkyKrížovky

Kto sa vzdáva, nevyhráva

Keď texaský kovboj mení vnímanie trhu

Mnohokrát sa stane, najmä malým podnikateľom, ktorí si marketingovú stratégiu plánujú úplne sami, že komunikujú niečo, čo vlastne ani nechceli. Môže to mať dva rôzne dôvody. Buď to v marketingovej komunikácii zavádzajú, alebo sami nemajú ujasnené, čo komunikovať chcú. Ak si ľudia na niečo zvyknú, ich pohľad sa mení ťažko. Nie je to však nemožné.

Dokonalým príkladom zmeny imidžu je jedna z najznámejších značiek cigariet. Tabaková spoločnosť Philip Morris International predstavila obchodnú značku Marlboro po prvý raz v roku 1924, a to ako cigarety určené ženám. V polovici dvadsiateho storočia sa tak ako celý tabakový priemysel začala spoločnosť orientovať na menej zdraviu škodlivé cigarety – cigarety s filtrom. Imidž marlboriek bol iba mierne pozmenený. Stali sa menej zdraviu škodlivými cigaretami pre ženy. Ale tabaková spoločnosť chcela získať trh celý. Ako však presvedčiť mužov, že ak si zapália marlborku, ostanú stále mužmi?

SkryťVypnúť reklamu

Philip Morris bol v tom čase tridsiatou prvou najväčšou tabakovou spoločnosťou na svete. Zavolal si na pomoc americkú reklamnú agentúru Leo Burnett, aby vymyslela takú reklamnú kampaň, ktorá by pozíciu zlepšila a zároveň zmenila imidž. Vtedy v nej pracoval aj jej súčasný viceprezident a umelecký riaditeľ Jay Conrad Levinson, ktorý je autorom knihy Guerillový marketing. V jeho hlave vznikla idea dva týždne dokumentovať kovbojov pri práci na ranči v Texase. Nazad do spoločnosti sa marketingový tím vracal s nadšením. Ich entuziazmus zachytil aj taxikár, ktorý pochybovačne krútil nad marketingovým plánom hlavou.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4GYV na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4GYV na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investovanie sa tento rok oplatí
  2. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  3. Kúpele Sliač sa pripravujú na liečbu post- Covidových pacientov
  4. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  5. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  6. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  7. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  8. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  9. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  10. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  1. Snažíte sa o ekologickú domácnosť?
  2. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  3. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  4. Kúpele Sliač sa pripravujú na liečbu post- Covidových pacientov
  5. BILLA rodičom radí, ako deťom pripraviť výživnú desiatu
  6. Investovanie sa tento rok oplatí
  7. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  8. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  9. V COOP Jednote aj počas pandémie vybavíte všetko
  10. DPDgroup zanalyzovala správanie zákazníkov počas pandémie
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 24 636
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 20 759
  3. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 8 962
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 366
  5. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 8 183
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 7 643
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 642
  8. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 571
  9. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 527
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 7 179
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Paul Le Roux.

Jachta s kokaínom patrila veľkému šéfovi Paulovi Le Roux.

19. apr
Novú podobu Námestia Nežnej revolúcie určila architektonická súťaž. Jej víťazom sa stal návrh od nemeckých architektov LOIDL.

Vracajú sa architektonické súťaže.

14. apr
Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 376-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 11 244 obetí.

3 h

Neprehliadnite tiež

Minister školstva v demisii Branislav Gröhling.

Sieť mala dlhodobo problémy.

1 h
Marian Kočner si vypočul verdikt súdu.

Prokurátori kritizujú nečinnosť vyšetrovateľky vo viacerých Kočnerových DPH kauzách.

11 h
Terasy podnikov musia byť opäť zatvorené.

Štát na podporu firiem a zamestnancov minul menej, než odhadoval.

14. apr