SME

Kto sa vzdáva, nevyhráva

Keď texaský kovboj mení vnímanie trhu

Mnohokrát sa stane, najmä malým podnikateľom, ktorí si marketingovú stratégiu plánujú úplne sami, že komunikujú niečo, čo vlastne ani nechceli. Môže to mať dva rôzne dôvody. Buď to v marketingovej komunikácii zavádzajú, alebo sami nemajú ujasnené, čo komunikovať chcú. Ak si ľudia na niečo zvyknú, ich pohľad sa mení ťažko. Nie je to však nemožné.

Dokonalým príkladom zmeny imidžu je jedna z najznámejších značiek cigariet. Tabaková spoločnosť Philip Morris International predstavila obchodnú značku Marlboro po prvý raz v roku 1924, a to ako cigarety určené ženám. V polovici dvadsiateho storočia sa tak ako celý tabakový priemysel začala spoločnosť orientovať na menej zdraviu škodlivé cigarety – cigarety s filtrom. Imidž marlboriek bol iba mierne pozmenený. Stali sa menej zdraviu škodlivými cigaretami pre ženy. Ale tabaková spoločnosť chcela získať trh celý. Ako však presvedčiť mužov, že ak si zapália marlborku, ostanú stále mužmi?

SkryťVypnúť reklamu

Philip Morris bol v tom čase tridsiatou prvou najväčšou tabakovou spoločnosťou na svete. Zavolal si na pomoc americkú reklamnú agentúru Leo Burnett, aby vymyslela takú reklamnú kampaň, ktorá by pozíciu zlepšila a zároveň zmenila imidž. Vtedy v nej pracoval aj jej súčasný viceprezident a umelecký riaditeľ Jay Conrad Levinson, ktorý je autorom knihy Guerillový marketing. V jeho hlave vznikla idea dva týždne dokumentovať kovbojov pri práci na ranči v Texase. Nazad do spoločnosti sa marketingový tím vracal s nadšením. Ich entuziazmus zachytil aj taxikár, ktorý pochybovačne krútil nad marketingovým plánom hlavou.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4GYV na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (21. 4. 2025)
USD 1.136
AUD 1.785
CZK 25.009
JPY 161.980
CAD 1.577
GBP 0.859
HUF 407.600
PLN 4.274
CHF 0.929
SEK 11.028

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 832
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 629
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 526
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 186
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 131
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 837
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 755
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 732
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 134
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 477
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 881
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 598
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 243
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 212
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 694
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 739
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Americkému turizmu hrozia škody v miliardách dolárov.


TASR 6
Logo Volkswagenu.

Cieľom je vyhnúť sa vysokým americkým clám.


TASR 1
Plniaca linka jedlého oleja v Palme z konca 60. rokov.

Mali prvú automatickú linku na Slovensku.


5
Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor presvedčil úradníkov z magistrátu.


12
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 134
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 477
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 881
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 598
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 243
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 212
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 694
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 739
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu