Jednosmerné odovzdanie informácií od učiteľa k žiakovi, zväčša vo forme ústneho prejavu bez názornej ukážky, je typickým príkladom výučby. Často chýba aj podpora tvorivosti či prístup k praxi. Učebný proces na mnohých slovenských školách by sa mal však výrazne obohatiť. Prispieť k tomu by mali digitálne učebnice.
Predstavte si, že sa opäť ocitnete na hodine zemepisu. Priamo pred vami stojí učiteľka a snaží sa na tabuľu nakresliť, ako vyzerá slnečná sústava. Pomaly zaostrujete na načrtnuté kruhy na tabuli a márne medzi nimi hľadáte súvis. Otvárate preto učebnicu zemepisu, aby ste mali ukážku vo farebnom rozlíšení. Učiteľka zatiaľ pokračuje výkladom o tom, ktorá planéta ako vyzerá. Keď prejde k Zemi, snaží sa vám i ostatným deťom čo najjasnejšie vysvetliť, prečo sa strieda deň s nocou.
Márne budete učebnicou otáčať dookola, aby vám výklad znel zrozumiteľnejšie. Nedarí sa. Tak si odškrtávate ďalšiu položku v tom, čo je jednoducho potrebné sa naučiť, lebo tomu tak je a po vysvetlení ďalej nepátrate. Ak sa však vzdelávanie spojí s počítačmi, deti sa naučia o niečo viac a ešte ich to aj baví. E-learningový spôsob výučby je na svete populárny a výsledky prichádzajú pomerne rýchlo. Bude aj ten slovenský rovnako úspešný?