rancúzi sa snažia tváriť, že najpoužívanejšie sociálne siete vlastne ani neexistujú. Výrokom: „Páči sa mi“ na Facebooku alebo „Nasledujte nás“ na Twitteri a mnohým ďalším vyslovili stop. Sociálne siete sú pritom v posledných rokoch takmer neodlúčiteľnou súčasťou interaktívneho spravodajstva.
Podľa nového nariadenia, ktoré vo Francúzsku platí od konca mája, sa nesmú moderátori televíznych ani rozhlasových staníc odvolávať na sociálne siete Facebook a Twitter. Christine Kellyová, hovorkyňa Conseil Supérieur de l'Audiovisuel (CSA), ktorý má za úlohu regulovať súkromné i verejné televízie, pre portál Allfacebook.com ako príčinu uviedla „narušenie hospodárskej súťaže“. Myslela tým propagovanie najznámejších sociálnych sietí na úkor iných. Rozhodnutie sa odvoláva aj na nariadenia zakazujúce skrytú reklamu.
Niektorí však toto rozhodnutie považujú skôr za ďalší prejav odporu k anglosaskej kultúre a jej propagácii. Podľa názoru rodeného kanadského novinára žijúceho v Paríži Matthewa Frasera, nevraživosť Francúzov voči tejto kultúre sa niekedy nezmyselne prenesie aj do predpisov či zákonov, uviedol portál Mashable.com. Jeho stanovisko podporujú mnohí účastníci diskusií. Nové nariadenie pripisujú strachu z hrozby vplyvu sociálnych sietí, ale aj nepochopeniu nových trendov v mediálnom systéme.