To, že stredné odborné školy zvyčajne pripravujú študentov na prax nedostatočne, niektoré firmy zistili už dávnejšie. Prvotne situáciu riešili dodatočnými kurzami pri vstupe do zamestnania. Dnes sa firmy snažia prispieť štipkou skúseností aj do samotného školstva.
V poslednom tlačenom čísle Profit píše o firmách, ktoré pomáhajú stredným odborným školám prepojiť teoretické znalosti s praxou. A to nielen poskytovaním finančných prostriedkov na technické vybavenia učebníc v potrebnej kvalite. Firmy vytvárajú aj samostatné študijné odbory, ktorých absolventi majú u potenciálneho zamestnávateľa už teraz dvere otvorené. Do ich zoznamu sa nedávno pripísala aj automobilka PSA Peugeot Citroën Slovakia.
Myšlienka otvoriť nový učebný odbor vznikla pred niekoľkými rokmi. „Je pre nás dôležité, aby sme počas štyroch rokov pripravili zamestnancov, ktorí poznajú naše stroje a zariadenia, ale zároveň kultúru našej firmy. Naším cieľom je, aby sa absolventi hneď po skončení strednej školy stali našimi plnohodnotnými zamestnancami. V rámci školského vzdelávania je presadiť viac praxe a menej teórie. Želáme si, aby študenti u nás trávili čo najviac času, aby pochopili systém fungovania automobilky, poznali naše výrobné haly, zariadenia a aby sa tu po skončení štúdia cítili ako doma,“ hovorí o podnetoch a cieľoch vzdelávacieho projektu, ktorý je schválený len niekoľko týždňov, riaditeľ komunikácie a vonkajších vzťahov PSA Peugeot Citroën Slovakia Peter Švec. Teraz bol vraj najlepší čas začať. Vo chvíli, keď fáza stabilizácie súčasných zamestnancov bola ukončená a firma sa pripravuje na nový projekt tretej zmeny.