Čo sa stane s televíznou reklamou, ktorá preruší film práve v tej najnevhodnejšej chvíli? Človek si ju buď pozrie, alebo ju prepne. A čo sa stane s online videom, na ktoré niekto narazí popri surfovaní na internete? Buď si ho pozrie, alebo v surfovaní pokračuje ďalej. Aký je teda rozdiel? Na internete sa video dokáže šíriť. Prakticky samo a obrovskou rýchlosťou.
Úlohou novodobej reklamy už nie je vyberať si spotrebiteľov, ktorých chce osloviť. Voľba je na samotnom spotrebiteľovi. On sa rozhoduje, ktorej reklame a ktorej značke dovolí, aby si ho podmanila. Mnohé spoločnosti si tiež uvedomili, že najlepšie sa nedarí reklame, ktorá smeruje od marketéra ku zákazníkovi, ale naopak reklame, ktorá sa šíri od zákazníka k zákazníkovi. Na to však musí dostatočne zaujať.
FIALOVÁ KRAVA A PANDA. Marketingový guru Seth Godin ideu vírusu, ako ju sám nazýva, demonštruje na príklade fialovej kravy. Keď vidíte pasúce sa kravy, nech sú akokoľvek nádherné, po chvíľke začnú byť nudné. Ale keby ste niekde zbadali fialovú kravu, tak je to senzácia, o ktorej pravdepodobne porozprávate všetkým známym. Fialová krava je pozoruhodná, hnedé kravy sú nudné. Čo je nudné, je neviditeľné. Rovnako to platí aj o produktoch a reklamných obsahoch. Ako tvrdí v jednej zo svojich kníh, v súčasnosti obchodníci a marketéri predávajú myšlienky, nie jedlo a pitie.