Nedeľa, 19. september, 2021 | Meniny má KonštantínKrížovkyKrížovky

Vyvolať rozruch prináša úspech

Výsledky virálneho marketingu sú viditeľné ihneď, neraz však prekvapia

Čo sa stane s televíznou reklamou, ktorá preruší film práve v tej najnevhodnejšej chvíli? Človek si ju buď pozrie, alebo ju prepne. A čo sa stane s online videom, na ktoré niekto narazí popri surfovaní na internete? Buď si ho pozrie, alebo v surfovaní pokračuje ďalej. Aký je teda rozdiel? Na internete sa video dokáže šíriť. Prakticky samo a obrovskou rýchlosťou.

Úlohou novodobej reklamy už nie je vyberať si spotrebiteľov, ktorých chce osloviť. Voľba je na samotnom spotrebiteľovi. On sa rozhoduje, ktorej reklame a ktorej značke dovolí, aby si ho podmanila. Mnohé spoločnosti si tiež uvedomili, že najlepšie sa nedarí reklame, ktorá smeruje od marketéra ku zákazníkovi, ale naopak reklame, ktorá sa šíri od zákazníka k zákazníkovi. Na to však musí dostatočne zaujať.

SkryťVypnúť reklamu

FIALOVÁ KRAVA A PANDA. Marketingový guru Seth Godin ideu vírusu, ako ju sám nazýva, demonštruje na príklade fialovej kravy. Keď vidíte pasúce sa kravy, nech sú akokoľvek nádherné, po chvíľke začnú byť nudné. Ale keby ste niekde zbadali fialovú kravu, tak je to senzácia, o ktorej pravdepodobne porozprávate všetkým známym. Fialová krava je pozoruhodná, hnedé kravy sú nudné. Čo je nudné, je neviditeľné. Rovnako to platí aj o produktoch a reklamných obsahoch. Ako tvrdí v jednej zo svojich kníh, v súčasnosti obchodníci a marketéri predávajú myšlienky, nie jedlo a pitie.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HKC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4HKC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  3. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  4. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  5. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  8. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  9. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  10. Faktúra, ktorou sa zasadíte o zelenšiu budúcnosť
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 7 541
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 6 755
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 6 006
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 299
  5. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 939
  6. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 2 870
  7. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 2 851
  8. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 332
  9. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 1 955
  10. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 818
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V škole v Plešivci je v karanténe aj 30 percent učiteľov na druhom stupni.


17. sep
Eduard Žitňanský

Pretože inflácia straší všetkých, všetci sa pýtajú na príčiny rastu cien.


17. sep
Ženy protestujú proti obmedzeniu interrupcií v Texase.

Snahy započalo KDH už v 90. rokoch.


14. sep
Zasadacia miestnosť.

Zamestnancov lákajú modernejšie priestory.


15. sep

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Generálny riaditeľ Milan Veselý o minimálnych kompenzáciách vlády.


17. sep
Minister hospodárstva Richard Sulík

Europoslanci sa utrhli, strelíme si do kolena, varuje minister hospodárstva.


a 1 ďalší 17. sep
Skryť Zatvoriť reklamu