Keď sa v hlave zrodí neodolateľný nápad, ktorý má potenciál zisku, nie je dobré o ňom hovoriť. Pirátstvo a falšovanie striehne aj na menej známych autorov či dokonca projektových začiatočníkov. Autor by si preto mal dať svoj nápad zaregistrovať alebo patentovať ešte predtým, ako začne oslovovať investorov.
Aj keď sa to možno na prvý pohľad nezdá, svet je plný kreatívcov. Netreba si však predstavovať, že ide iba o tých, ktorí pracujú v reklamných agentúrach alebo sa podieľajú na tvorbe televíznych relácií. To sú možno len odvážni kreatívci alebo prefíkanci, ktorí si našli cestu k splneniu svojho sna. Existujú aj takí kreatívni ľudia, ktorí síce nápad majú, ale porozprávali o ňom ľuďom skôr, ako ho zrealizovali. Ich miesto v biznise neraz obsadil ich známy či známy známeho, ku ktorému sa pútavý nápad dostal. A on mal dostatok kapitálu na jeho realizáciu.
O nápad sa dá prísť aj inak. Ponúknuť ho tretej osobe znamená vystaviť sa možnému riziku z falšovania. Predsa len nie je priveľmi náročné prebrať hlavnú myšlienku nápadu, zaobaliť ju, pripísať si autorské práva i potenciálny zisk. Kto to zistí? Biznis je jednoducho biznis, nápady sa v ňom cenia. Preto je istejšie dať si ho čím skôr zaregistrovať alebo patentovať.