Nedeľa, 20. október, 2019 | Meniny má Vendelín

Ľudia, ktorí vdýchnu značke život

Za každou úspešnou značkou je tím ľudí. Nad nimi bdejú marketingoví manažéri, ktorí musia byť so značkou zžití najviac. Majú čosi z tvorivosti kreatívcov aj logiky stratégov. Profit ich prácu priblížil cez príbehy piatich ľudí, ktorí stoja za piatimi úspešnými značkami – každá komunikuje svoju hodnotu inak a každý z oslovených pristupuje k svojej práci odlišne.

Niektorí si o nich myslia, že sú iba prekladačmi reklamných konceptov, ktoré prichádzajú zo zahraničnej materskej spoločnosti. V niektorých prípadoch je táto myšlienka skutočne pravdivá a marketingoví riaditelia majú na reklamných konceptoch podiel iba v pečiatke na ich písomnej forme, ktorou potvrdzujú prijatie. Na druhej strane si ich však iní mýlia s kreatívcami. Občas aj tento názor platí, pretože na to, aby reklamné agentúry vedeli, akú reklamu majú vytvoriť, potrebujú vedieť, čo vlastne značka chce povedať. A pre niektorých neplatí ani jeden z týchto názorov. Kde je teda skutočná pravda o marketingových riaditeľoch? V každej firme je ukrytá niekde inde.

Článok pokračuje pod video reklamou

Buď mini... Pred viac ako päťdesiatimi rokmi egyptský prezident znárodnil a následne zatvoril Suezský prieplav, čím zapríčinil výkyvy v cenách ropy a benzínu smerom nahor. Britské úrady zvažovali možnosť zavedenia prídelového systému na benzín, každý človek mal mať k dispozícii tridsaťosem litrov na mesiac. Myslíte, že ľudia znížili počet jázd automobilom, aby znížili spotrebu benzínu? Nie, radšej vyšpekulovali nový model auta s nízkou spotrebou. „Keď značku Mini odkúpila automobilová spoločnosť BMW Group, otvorili sa jej nové dvere do sveta. Je absolútnym protikladom toho, čo spoločnosť doteraz predstavovala. Do kontrastu so športovým štýlom a konzervatívnym luxusom sa postavila prémiová cestná trendy motokára,“ usmieva sa Milan Stupka, corporate communication manažér pre značky BMW a Mini na Slovensku. Malé autíčko mu viditeľne prirástlo k srdcu, lokálnu identitu mu buduje už sedem rokov.

Vákuum po ukončení Ekonomickej univerzity si vyplnil po svojom, odišiel do Veľkej Británie, kde v tom čase mohol byť buď študentom, alebo au-pair. Ako sám vraví, bola to dobrá skúsenosť, pretože na vlastné oči mal možnosť vidieť kapitalizmus, ktorý sa na Slovensku ešte len rozbiehal, a aj všetko to, čo vtedajší marketingový guru Philip Kotler opisoval vo svojich univerzitných marketingových knihách. Vystriedal aristokratickú rodinu, ktorej dedičstvo sa meralo na hrady, čínsku rodinu i židovskú rodinu, ktorej domáca učila na univerzite marketing, vďaka čomu spoznal správanie a rozhodovanie „kapitalistických zákazníkov“ zvnútra rodín. Popritom si urobil kurz marketingu a reklamy prostredníctvom Londýnskej obchodnej a priemyselnej komory. Keď sa vrátil na Slovensko a absolvoval vojenčinu, zamestnal sa v eventovej agentúre televízie Markíza.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4HNC na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4HNC na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  2. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  3. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  4. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  5. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  9. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Pripojte sa na nový internet už aj v oblasti Gemera a Novohradu
  2. Na Kysuciach budete môcť surfovať na internete rýchlejšie
  3. Na Orave dobre aj s novým optickým internetom
  4. Aj do Liptovského Mikuláša dorazí nová optická sieť
  5. Najnovšia ponuka optického internetu na Spiši
  6. V oblasti Prešova budete môcť využiť nový optický internet
  7. V okolí Levíc budete mať možnosť využiť nový, rýchly internet
  8. Moderný a spoľahlivý internet aj na Hornom Zemplíne
  9. Surfujte na novej optickej sieti aj na Dolnom Zemplíne
  10. Už aj v Košiciach sa pripojíte do modernej optickej siete
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 15 653
  2. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 14 877
  3. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 14 246
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 8 057
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 8 026
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 7 878
  7. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 7 857
  8. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 283
  9. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 7 011
  10. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 6 816