Koľko zarobí hotel s päťtisíc izbami? 175 miliónov dolárov. A ako z neho dostať ešte viac? Kto začal premýšľať nad stratégiami, nech sa zastaví. Kľúčom sú – a nie je to fráza – zamestnanci.
Hovoriť by o tom vedel špičkový manažér Gamal Aziz. V čase, keď nastupoval na miesto prezidenta známeho lasvegaského hotela MGM Grand Hotel, bolo to pred desiatimi rokmi, mal hotelový gigant spomínané zárobky. Gamal dostal za úlohu tržby ešte zvýšiť. Úlohu si splnil a dnes je z MGM Grand Hotela druhý najväčší hotel na svete.
Vízie G. Aziziho a s nimi spojená firemná kultúra sa najvýraznejšie odrazila pred dvoma rokmi, kedy hospodárska kríza zastihla hazardné hry a opojný život v Las Vegas. Ako to vnímali zamestnanci? K úspechu hotela boli vraj kritickejší ako kedykoľvek predtým. „Zapojenie zamestnancov do chodu spoločnosti je v ťažkých časoch omnoho dôležitejšie. Sú ochotní dať zo seba všetko, keď to firma ocení. Predstavte si, že desaťtisíc zamestnancov chce dať zo seba čosi navyše. Schopnosť odhaliť a rozprúdiť ich potenciál je potom skutočnou konkurenčnou výhodou,“ povedal G. Aziz pre Businessweek.com. Zapojenie zamestnancov do chodu hotela v jeho réžií znamená pýtať sa na ich názory a nápady, ktorými by dokázali zlepšiť služby.