Paríž má Versaillské záhrady, Londýn zase Hyde park a New Yorku pribudol nový mestský park High Line, ktorý vznikol zo starej schátranej železničnej trate. Pri tom všetkom sa núka otázka, ako je na tom s verejnými parkami hlavné mesto Slovenska. Bude maťaj ono svoju historku zázračnej premeny? O tom, že v Bratislave žiaden obdobný verejný park neexistuje a prečo je tomu tak, hovorí Juraj Ondrejčík, iniciátor projektu Bratislavské visuté záhrady.
Pôsobili ste na magistráte hlavného mesta. Môžete zhodnotiť, aké podmienky najviac ovplyvňujú výstavbu verejných parkov?
V našich podmienkach s tým súvisí niekoľko problematických tém. V najväčšej miere výstavbu ovplyvňujú rôzne aspekty politiky, nastavenie legislatívy, byrokracia a presadzovanie úzkych záujmov. Na druhej strane, isté tlaky ovplyvňujúce výstavbu verejných parkov sú prítomné aj v iných krajinách. Dôležité pri podobných projektoch však je, aby napokon zvíťazila istá veľkorysosť, ktorá sa netýka iba financií, ale tiež rozhodovania. Tak sa dvom umelcom podarilo urobiť z bývalej železnice udržiavaný zelený park High Line.