Znelo to ako bláznivý nápad otvoriť si pivotéku na Slovensku a navyše v čase, keď kríza spôsobovala najväčšiu paniku. Argument, že v Česku tento koncept predsa funguje dobre, bol odmietaný tým, že u našich západných susedov funguje dobre aj koncept malých pivovarov, vďaka čomu ich je dosť, zatiaľ čo na Slovensku ich je stále málo. Tak prečo do toho ísť len s dôverou a odvahou? Pretože aj ten zdanlivo najbláznivejší nápad sa môže stretnúť s úspechom.
AKO BYŤ PRVÍ. „Začínali sme so zážitkovými poukazmi, ktoré v tom čase málokto na slovenskom trhu poznal. Mali úspech. Išli sme do toho, pretože sme videli, že to v Česku funguje dobre. Keď sme firmu predali, vedeli sme, že chceme skúsiť znovu niečo inovatívne. Pivotéka bola výborný nápad, aj keď to chcelo trochu odvahy,“ začína rozprávať svoj už druhý podnikateľský príbeh Peter Blahút a jeho manželka Silvia sa popritom, ako usporadúva zvyšné pivá v regáli, usmieva. Pred chvíľou si z neho štyria fúzatí stáli hostia odniesli svoj belgický malinový úlovok. Priestory predajne v centre bratislavského Starého Mesta zdobí vyše sedemdesiat belgických pív, pivo z rožňavského pivovaru Kaltenecker či trnavského Sessleru a prednedávnom do ponuky pribudlo aj štrnásť anglických pív, ktorých výber by sa mal ešte rozšíriť. Počas dvoch rokov tak Prešporská pivotéka spolu so zmenou priestorov zdvojnásobila aj ponuku.
Silvia sa zakrátko zapája do rozhovoru a vykresľuje začiatky z trocha iného uhla pohľadu. „Kríza nám, aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, hrala do karát. Rozbeh každého biznisu trvá určitý čas. Kým ho ľudia zaregistrujú, kým si ho spoja s určitým produktom či službou a kým vôbec prídu. Mali sme pocit, že takto nestratíme čas,“ hovorí Silvia, ktorá do predajne neprišla iba na výpomoc. Stála tiež za jej zrodom, hoci si na rozdiel od manžela ponechala aj doterajšie zamestnanie. Pre istotu, ale aj preto, lebo ju baví a dokáže svoje znalosti preniesť z jednej aktivity do druhej.