„Pozná niekto dva momenty pravdy,“ spýtal sa na ostatnej Trend Konferencií o médiách a internete Rastislav Kulich, country manažér slovenského Google. Prihlásilo sa veľmi málo ľudí, ostatní so záujmom čakali alebo krútili negatívne hlavami. Nevyzeral, že by ostal prekvapený a bezprostredne začal vysvetľovať, o čo ide.
K prvému momentu pravdy dochádza priamo v predajni, ovplyvňuje ho, v ktorom regáli je produkt vystavený, ako veľmi je viditeľný a či je dobre promotovaný. Tento moment pravdy je podceňovaný, zväčša samotnými zákazníkmi. Druhý moment je nevyvrátiteľný – zážitok. Predstavte si napríklad čokoládu. Nech má jej obal akokoľvek krásny dizajn, regál, na ktorom je umiestnený, stojí uprostred predajne a všetky cesty vedú k nemu ako do Ríma, nič to nezmôže, ak sa tá čokoláda nedá jesť.