Mobilná aplikácia, ktorú využíva napríklad spoločnosť Uber taxi v americkom San Franciscu, funguje pomocou GPS zariadenia, ktoré je súčasťou vybavenia takmer každého taxíka. Zákazník zadá adresu, kde sa nachádza, a aplikácia mu automaticky zobrazí najbližšie voľné taxíky. Vďaka tomu má príležitosť odhadnúť nielen to, koľko času strávi čakaním na odvoz, ale počas celej cesty k nemu ho môže sledovať. Takže ak by sa aj stalo, že si to taxikár rozmyslí a vyzdvihne radšej náhodného okoloidúceho, zákazník to zistí ako prvý.
HELP! NEED SOMEBODY. Na októbrovej konferencii Trendu Internet a reklama, ktorej hlavnou témou bolo, ako zarobiť na internetových gigantoch, vystúpil v sekcii s názvom zAPPni mobil aj Michal Blažej, production director zo spoločnosti Lighting Beetle. Hovoril napríklad o tom, že potreby zákazníka musia byť stredom záujmu každej firmy, nech už využíva ktorýkoľvek komunikačný kanál. „Pre mobilnú aplikáciu to znamená, že jej hodnota by sa mala dostaviť okamžite. Mala by poskytovať informácie, ktoré používateľ v danom okamihu potrebuje,“ približuje M. Blažej a ako príklad uvádza aplikáciu iTransit, osobný navigátor v spleti mestskej hromadnej dopravy. Pripravili ju študenti z Fakulty informatiky a informačných technológií STU v Bratislave a na slovenskej súťaži AppsRulezz 2011 bola hodnotená ako najlepšia nebrandová aplikácia či najlepšia smartfónová aplikácia. Jej prínos sa zakladá na tom, že vyhľadáva najbližšie odchody spojov, ktoré sú podľa GPS v okolí používateľa, a poskytuje aj plánovač cesty.