Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Mobily rozdávajú karty

Kto má rád čakanie na taxík? Dispečing potvrdí, že vodič príde o niekoľko minút, ale zákazník čaká raz toľko. Zväčša ani nevie, z ktorej spoločnosti si odvoz objednal, pretože má v mobile uložené všetky možné čísla. Ide to aj inak. Mobilné aplikácie, ktoré majú pre zákazníka pridanú hodnotu, dokážu zarobiť aj bez toho, aby boli platené. Ich cenou je lojalita k značke či jej imidž.

Mobilná aplikácia, ktorú využíva napríklad spoločnosť Uber taxi v americkom San Franciscu, funguje pomocou GPS zariadenia, ktoré je súčasťou vybavenia takmer každého taxíka. Zákazník zadá adresu, kde sa nachádza, a aplikácia mu automaticky zobrazí najbližšie voľné taxíky. Vďaka tomu má príležitosť odhadnúť nielen to, koľko času strávi čakaním na odvoz, ale počas celej cesty k nemu ho môže sledovať. Takže ak by sa aj stalo, že si to taxikár rozmyslí a vyzdvihne radšej náhodného okoloidúceho, zákazník to zistí ako prvý.

SkryťVypnúť reklamu

HELP! NEED SOMEBODY. Na októbrovej konferencii Trendu Internet a reklama, ktorej hlavnou témou bolo, ako zarobiť na internetových gigantoch, vystúpil v sekcii s názvom zAPPni mobil aj Michal Blažej, production director zo spoločnosti Lighting Beetle. Hovoril napríklad o tom, že potreby zákazníka musia byť stredom záujmu každej firmy, nech už využíva ktorýkoľvek komunikačný kanál. „Pre mobilnú aplikáciu to znamená, že jej hodnota by sa mala dostaviť okamžite. Mala by poskytovať informácie, ktoré používateľ v danom okamihu potrebuje,“ približuje M. Blažej a ako príklad uvádza aplikáciu iTransit, osobný navigátor v spleti mestskej hromadnej dopravy. Pripravili ju študenti z Fakulty informatiky a informačných technológií STU v Bratislave a na slovenskej súťaži AppsRulezz 2011 bola hodnotená ako najlepšia nebrandová aplikácia či najlepšia smartfónová aplikácia. Jej prínos sa zakladá na tom, že vyhľadáva najbližšie odchody spojov, ktoré sú podľa GPS v okolí používateľa, a poskytuje aj plánovač cesty.

SkryťVypnúť reklamu

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4J8H na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4J8H na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 776
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 094
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 451
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 657
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 024
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 891
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 197
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 868
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 670
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 562
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Odberné miesto v električkách Dopravného podniku Bratislava na Hviezdoslavovom námestí v Bratislave.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie. PCR testy odhalili viac ako 234-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 965 obetí.

15 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

5 h
Polícia zasahuje na proteste v Moskve.

Na protestoch zadržali už vyše 2 200 ľudí.

11 h
Publicista Matúš Ritomský.

Je opodstatnené interpretovať dianie pomocou psychiatrických diagnóz?

21. jan