Pracovný pohovor prebiehal podľa očakávaní. Potenciálny kandidát bol pre prácu ako stvorený, pokým neprišla reč na sociálne siete. Napriek tomu, že o stratégiách, ktoré sa dajú využiť pri propagácii firmy cez Facebook, vedel veľa, pri zmienke o nevhodných správach a obrázkoch na profiloch reagoval zvláštne. Niekoľkokrát si prešiel rukou po stehne, čo v zamestnávateľovi vzbudilo pochybnosť. Nedôveru nedal najavo, kandidátovi poďakoval a vyprevadil ho z dverí. Otázka, prečo ho zmienka o nevhodných informáciách na Facebooku rozhodila, mu však stále vírila v hlave. Rozhodol sa, že si jeho profil na sociálnej sieti pre istotu overí. Veľmi reprezentatívny teda nebol.
TELO PREHOVORILO. Na odhadnutie percenta informácií, ktoré sa prenášajú neverbálne, neexistuje presné číslo. Pesimistickí odborníci na reč tela odhadujú, že je to niečo okolo šesťdesiat percent, tí optimistickejší hovoria o deväťdesiatich percentách. Nech je to, ako chce, má reč tela prínos aj pre svet biznisu? „Reč tela si všímam v prvom rade. To, ako človek slovo povie, s akým tónom, prízvukom, dôrazom je oveľa dôležitejšie ako sám obsah. Z môjho pohľadu je to určite prínosné, pretože sa veci rýchlejšie vyriešia a posunú dopredu,“ zhŕňa vlastné skúsenosti Martin Kardoš, generálny riaditeľ spoločnosti CSI Leasing.
Podľa jeho názoru sa rozpoznanie toho, čo telo hovorí, dá využiť najmä pri rokovaniach alebo prezentáciách. Ak partner povie, že sa mu ponuka páči alebo že ho prezentácia veľmi zaujala, ale jeho reč tela je odmietavá, niečo nesedí – vytvára sa priestor na zlepšenie.