Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Strašiaci v biznise

Osemdesiat percent z prvého dojmu predstavuje neverbálna komunikácia

Ak však človek vstúpi do miestnosti, neusmieva sa, s nikým sa nezdraví, iba letmo očami hľadá voľnú stoličku, vnímate ho skôr ako chodiaci imidž. Keď prehovorí, zistíte, či rozpráva rovnako, ako vyzerá. Firmy si to uvedomujú. Človek, ktorý reprezentuje svojím imidžom to, o čom rozpráva, presvedčí najlepšie.

Spomínate si na to, keď švajčiarska banka UBS vydala štyridsaťštyristranové pravidlá obliekania, v ktorých zamestnancom prikazovala nosiť spodnú bielizeň telovej farby či to, aký parfum si majú vybrať? Nehovoriac o poznámke „nič nie je horšie ako napätý úsmev“, ktorá sa vzťahovala k správne zvolenej veľkosti obuvi a ktorú svetové médiá s radosťou citovali. Dress code bol trochu prehnaný a banka sa aj vďaka prichádzajúcim posmeškom nakoniec rozhodla dokument skrátiť. Cieľ však ostal rovnaký – zamestnanci banky by mali pôsobiť dôveryhodne a pestovane, o to viac v čase krízy. Móda má na biznis reálny vplyv.

SkryťVypnúť reklamu

VYHADZOV ZA PORUŠENIE? Človek svojím imidžom reprezentuje nielen seba, ale tiež spoločnosť, v ktorej pôsobí. Dress code, ako hovorí Branislav Kohl, riaditeľ oddelenia marketingu a komunikácie spoločnosti IBM, pomáha vytvárať profesionálne pracovné prostredie. Keďže priestory spoločnosti navštevujú zákazníci i obchodní partneri, má dosah aj na samotné podnikanie. „Dress code vplýva na to, ako našich zamestnancov vnímajú zákazníci, ale tiež na to, ako vnímame sami seba,“ vysvetľuje B. Kohl. Dress code v spoločnosti IBM je definovaný ako business casual. Spĺňa tak ideu, aby sa zamestnanci cítili v práci pohodlne a zároveň spoločnosť reprezentovali.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  4. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  5. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  6. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  7. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  8. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  1. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 450
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 975
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 751
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 128
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 884
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 201
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 062
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 036
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 823
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vladimír Lexa.

Vladimíra Lexu zatienili kauzy jeho syna.


15. nov
Vladimír Lexa.

Vladimíra Lexu zatienili kauzy jeho syna.


15. nov
Marketingová a obchodná riaditeľka Kempinski Hotels v Slovinsku a Chorvátsku Alena Spišiaková

Klienti sú ochotní za súkromie priplatiť.


4 h

Automobilka Tesla si pomáha špehovaním zamestnancov vo výpovednej lehote.


4 h

Blogy SME

  1. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  2. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  3. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  6. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  7. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  8. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 676
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 416
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 726
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 242
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 919
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 743
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 455
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 163
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu