Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Strašiaci v biznise

Osemdesiat percent z prvého dojmu predstavuje neverbálna komunikácia

Ak však človek vstúpi do miestnosti, neusmieva sa, s nikým sa nezdraví, iba letmo očami hľadá voľnú stoličku, vnímate ho skôr ako chodiaci imidž. Keď prehovorí, zistíte, či rozpráva rovnako, ako vyzerá. Firmy si to uvedomujú. Človek, ktorý reprezentuje svojím imidžom to, o čom rozpráva, presvedčí najlepšie.

Spomínate si na to, keď švajčiarska banka UBS vydala štyridsaťštyristranové pravidlá obliekania, v ktorých zamestnancom prikazovala nosiť spodnú bielizeň telovej farby či to, aký parfum si majú vybrať? Nehovoriac o poznámke „nič nie je horšie ako napätý úsmev“, ktorá sa vzťahovala k správne zvolenej veľkosti obuvi a ktorú svetové médiá s radosťou citovali. Dress code bol trochu prehnaný a banka sa aj vďaka prichádzajúcim posmeškom nakoniec rozhodla dokument skrátiť. Cieľ však ostal rovnaký – zamestnanci banky by mali pôsobiť dôveryhodne a pestovane, o to viac v čase krízy. Móda má na biznis reálny vplyv.

SkryťVypnúť reklamu

VYHADZOV ZA PORUŠENIE? Človek svojím imidžom reprezentuje nielen seba, ale tiež spoločnosť, v ktorej pôsobí. Dress code, ako hovorí Branislav Kohl, riaditeľ oddelenia marketingu a komunikácie spoločnosti IBM, pomáha vytvárať profesionálne pracovné prostredie. Keďže priestory spoločnosti navštevujú zákazníci i obchodní partneri, má dosah aj na samotné podnikanie. „Dress code vplýva na to, ako našich zamestnancov vnímajú zákazníci, ale tiež na to, ako vnímame sami seba,“ vysvetľuje B. Kohl. Dress code v spoločnosti IBM je definovaný ako business casual. Spĺňa tak ideu, aby sa zamestnanci cítili v práci pohodlne a zároveň spoločnosť reprezentovali.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4JAA na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4JAA na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 577
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 666
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 796
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 813
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 681
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 719
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 520
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 409
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 273
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 050
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lipšic: Zatýkanie ľudí nie je divadlo, nemožno čakať, že polícia zasiahne každý týždeň

Spochybňovanie spolupracujúcich obvinených považuje za cielené.

Daniel Lipšic.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Koalícia nám povie, či chce spravodlivosť, alebo pomstu

Lipšic ako prokurátor stále nie je dobrý nápad.

Peter Tkačenko
Minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Marek Majeský.

Neprehliadnite tiež

Turisti v ochranných rúškach sa fotografujú pri vodopádoch Studeného potoka vo Vysokých Tatrách.
Vizualizácia projektu Bytový dom Hradská.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Milióny na IT z čias Žigu sú ukážkovým plytvaním, na ťahu je NAKA

Bezpečnostný systém na hospodárstve bol predražený, tvrdí NKÚ.

Peter Žiga pred novinármi.
Podcast Index

Penta situáciu podcenila, Haščák mal odstúpiť skôr

Čo čakať od Penty bez Haščáka vo vedení?