Reštauračné stravovanie si na Slovensku berie na mušku niekoľko hodnotiacich systémov, názory hostí sa dajú prečítať v desiatkach portálov a internetových diskusií. Catering akoby však ani nebol, pritom stačí zadať otázku na zoznam spoločností a zobrazí sa aj sto názvov z rôznych kútov Slovenska, teda nielen veľké Roxy, Progastro, Red Monkey Group či Sharkam VIP catering. „Privítali by sme hviezdičkovanie ako v hoteloch alebo hodnotiaci systém ako pre reštaurácie,“ hovorí Róbert Šaradin, konateľ poslednej z menovaných, jednej z lídrov tohto trhu. Práve to je totiž kameňom úrazu – na catering si trúfne väčšina reštaurácií, pritom má spravidla na mysli párty vo svojich priestoroch alebo donášku obložených mís. Prečo sa toľko firiem dá na koncoročných večierkoch dobrovoľne sklamať? „Každá skutočná cateringová spoločnosť si svoje know-how prísne stráži – nehovorí o ňom. Klient teda spravidla nevie, aké otázky má klásť a čo si všímať. My sme sa to však rozhodli robiť inak – potrebujeme predsa klienta, ktorý problematike rozumie, ktorého nemusíme presviedčať o základných veciach. Potom sa pokojne postavíme ,do radu‘ a znesieme porovnanie s konkurenciou,“ tvrdí marketingová riaditeľka Nina Lovasová. Tematiku cateringu dokonca rozdelila do desiatich okruhov. Stali sa osnovou pre systematickú prácu s klientmi. Niektoré hovoria o gastronomických trendoch, ktoré sú už trochu ďalej od salámových nárezov a syrových kornútkov s krémom. Väčšina sa však krúti okolo základnej cateringovej odlišnosti – viac než o jedle je táto služba o logistike.
