Kto má rád čakanie na taxík? Dispečing potvrdí, že vodič príde o niekoľko minút, ale zákazník čaká raz toľko. Zväčša ani nevie, z ktorej spoločnosti si odvoz objednal, pretože má v mobile uložené všetky možné čísla. Ide to aj inak. Mobilné aplikácie, ktoré majú pre zákazníka pridanú hodnotu, dokážu zarobiť aj bez toho, aby boli platené. Ich cenou je lojalita k značke či jej imidž.
Mobilná aplikácia, ktorú využíva napríklad spoločnosť Uber taxi v americkom San Franciscu, funguje pomocou GPS zariadenia, ktoré je súčasťou vybavenia takmer každého taxíka. Zákazník zadá adresu, kde sa nachádza, a aplikácia mu automaticky zobrazí najbližšie voľné taxíky. Vďaka tomu má príležitosť odhadnúť nielen to, koľko času strávi čakaním na odvoz, ale počas celej cesty k nemu ho môže sledovať. Takže ak by sa aj stalo, že si to taxikár rozmyslí a vyzdvihne radšej náhodného okoloidúceho, zákazník to zistí ako prvý.
Help! Need somebody