Sobota, 23. november, 2019 | Meniny má Klement

Sladké cukríky strašia horké pivo

„Spôsob, akým sa pivo varí, predáva alebo pije, je v každej krajine iný,“ hovorí Francúz Loic Morvan, marketingový riaditeľ slovenskej pivovarníckej jednotky, spoločnosti Heineken Slovensko. V rozhovore pre Profit hovorí aj o tom, ako odlišnosti jednotlivých krajín, kde pôsobil, ovplyvňujú pivný marketing.

Vyrába sa to, čo spotrebiteľom chutí, alebo naopak, chutí im to, čo sa vyrába?

Časy, keď výrobcovia diktovali spotrebiteľovi, čo má kupovať a čo sa mu má páčiť, sú dávno za nami. V dnešnom svete musíme sledovať preferencie spotrebiteľov a aktuálne trendy. Pivný biznis podlieha viacerým svetovým trendom, na ktoré reagujeme. Nie je to iba kategória piva, ktorá ovplyvňuje preferencie spotrebiteľov. Napríklad dnešná mladá generácia vyrastala na cukríkoch či sýtených nealko nápojoch podstatne viac ako tá predchádzajúca, čo znamená, že chute mladých konzumentov sú viac „sladké“ a nie vždy obľubujú prirodzenú horkosť piva.

Článok pokračuje pod video reklamou

V pivovarníctve je na Slovensku tvrdá konkurencia. Je to rovnaké aj vo východnom Karibiku alebo v Tunisku, kde ste pôsobili?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4JGQ na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4JGQ na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Predražené zamestnanecké systémy? Mýtus!
  2. Dvadsaťdva hotelov a destinácií, kam za romantikou a teplom
  3. Vyberte si z ponuky Black Friday, ktorý trvá až dva týždne
  4. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv
  5. Tipy na lyžovačku v Rakúsku
  6. Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu
  7. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich
  8. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  9. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť
  10. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí...
  1. COOP Jednota oslavovala 150. výročie spotrebného družstevníctva
  2. Viac ako vzdelanie
  3. Predražené zamestnanecké systémy? Mýtus!
  4. Dvadsaťdva hotelov a destinácií, kam za romantikou a teplom
  5. Študuj umenie. Študuj na VŠMU.
  6. Trnavská univerzita v Trnave je výskumná a kvalitná
  7. CUPRA si podmanila parížske nebo
  8. Radšej škola ako metla
  9. Prečo študovať techniku na Slovensku?
  10. Zažite svoj vlastný úspech
  1. Tipy na lyžovačku v Rakúsku 8 672
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku? 8 508
  3. Už iba dnes: Predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 8 345
  4. Dokážu dávať škôlkári pozor na ceste? Otestovali sme ich 7 442
  5. Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť 6 963
  6. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou 6 755
  7. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 5 938
  8. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 4 490
  9. Dajme ojazdeným pneumatikám druhú šancu. Nič nás to nestojí... 4 337
  10. Rýchly úver sa dá získať aj bez zložitých zmlúv 4 268