Staršia a mladšia generácia mala vždy rozdielny pohľad na svet. O to väčšia priepasť bola, ak išlo o svet biznisu. Manažér a jeho podriadený. Iba jeden z nich mohol mať pravdu. Druhý držal ústa a krok. Dnešná doba si vyžaduje odlišný prístup. Nastupuje generácia Y, ktorá by mala svet biznisu obrátiť hore nohami.
Generácia Y je generácia hrdinov, tvrdia americkí historici
Čo by vám pri hľadaní práce poradil človek z povojnovej generácie? Bolo by to asi niečo v tom zmysle, aby ste pýchu odhodili nabok a zobrali prvú prácu, ktorá vám príde pod ruku. Aj keby platili euro na hodinu. Časy, v ktorých vyrastala povojnová generácia – baby boomers, neboli ľahké. Ten, kto sa narodil v ďalšej generácii, označovanej písmenom X, má na prácu už celkom odlišný pohľad. Lojálne a možno trochu konzervatívne celý svoj kariérny život obetuje jednej firme. O pár rokov budú obe generácie takpovediac pasé, pretože do sveta biznisu prichádza nová generácia – Y. Patria do nej ľudia narodení od polovice sedemdesiatych rokov do polovice deväťdesiatych rokov. Niekedy aj tí, ktorí sa narodili neskôr. Záleží na tom, čo ovplyvňovalo dobu, keď táto generácia vyrastala. Ako sa táto generácia zachová, keď biznis opáli kúsok jej vlastnej kože?