„Spôsob, akým sa pivo varí, predáva alebo pije, je v každej krajine iný,“ hovorí Francúz Loic Morvan, marketingový riaditeľ slovenskej pivovarníckej jednotky, spoločnosti Heineken Slovensko. V rozhovore pre Profit hovorí aj o tom, ako odlišnosti jednotlivých krajín, kde pôsobil, ovplyvňujú pivný marketing.
Vyrába sa to, čo spotrebiteľom chutí, alebo naopak, chutí im to, čo sa vyrába?
Časy, keď výrobcovia diktovali spotrebiteľovi, čo má kupovať a čo sa mu má páčiť, sú dávno za nami. V dnešnom svete musíme sledovať preferencie spotrebiteľov a aktuálne trendy. Pivný biznis podlieha viacerým svetovým trendom, na ktoré reagujeme. Nie je to iba kategória piva, ktorá ovplyvňuje preferencie spotrebiteľov. Napríklad dnešná mladá generácia vyrastala na cukríkoch či sýtených nealko nápojoch podstatne viac ako tá predchádzajúca, čo znamená, že chute mladých konzumentov sú viac „sladké“ a nie vždy obľubujú prirodzenú horkosť piva.