Možno niečo ako filmový Steve Jobs počas nakrúcania reklamy, ktorá mala presláviť Apple: „Sme tu, aby sme urobili dieru do sveta. Prečo by sme tu inak boli? Vytvárame úplne nové súvislosti ako umelci či básnici.“ Otázka by mala teda znieť inak. Je možné, aby sa raz aj zo slovenských start- -upistov stali „piráti“ zo Silicon Valley?
„Ľudia tu svoju prácu milujú, čo sa prenáša aj do výkonu a atmosféry. Všetko sú to mladí ľudia, ktorých filozofia je pracovať teraz naplno. O päť rokov chcú mať dostatok peňazí, aby im vystačili do konca života. Radšej budú robiť pár rokov úplne naplno ako celý život priemerne. Samozrejme, je tu obrovská konkurencia,“ približuje svoje prvé dojmy zo Silicon Valley Michal Truban, výkonný riaditeľ WebSupport.sk. Do mekky technologických start-upov pricestoval pred viac ako mesiacom s projektom Nicereply.com po tom, čo si získal priazeň investorov v súťaži Start-Up Awards. Podľa oduševneného blogovania na svojej stránke a aj podľa fotografií, ktoré prikladá na svoj blog jeho kolega Matej Ftáčnik, oči sa vám v najväčšom technologickom inkubátore na svete otvárajú okamžite. M. Ftáčnik za najväčší doteraz spozorovaný rozdiel považuje to, že Američania, ktorí tam pracujú, majú pozitívny prístup: „Aj na najväčšiu prekážku sa pozerajú ako na malý problém, ktorý ľahko prekonajú. Vedia tiež nápady prezentovať, či už pred investormi, zákazníkmi alebo kýmkoľvek z ulice.“
Na rozdiely poukazuje práve preto, aby zdôvodnil, čo všetko sa môže vďaka investorom naučiť človek, ktorý má nápad, rozbehnutú firmu, či dokonca prvé úspechy v podnikaní za sebou. Pretože myšlienka, „načo vôbec hľadať investora, keď mám dobrý nápad, ktorý uspeje“, napadne mnohým, ktorí sa o rýchly štart a dlhodobé pôsobenie v biznise zaujímajú.