Ľudia venujú pozornosť tomu, čo sa ich týka, alebo tomu, čo sa im páči. Pozornosť vytvára spomienky a spotrebiteľské rozhodovanie je založené výhradne na spomienkach. Kruh sa uzatvára. U spotrebiteľa vyhrajú značky, ktoré zaujmú. Ako vytvoriť pútavú reklamu a vyťažiť z nej čo najviac? Časť odpovedí sa skrýva v neuromarketingu.
Asi by výrobcov veľmi nepotešila veta: Väčšina respondentov v marketingových prieskumoch klame. Mohlo by to znamenať, že produkt, ktorý práve ide na trh a respondenti ho označujú za absolútny trhák, neprežije ani rok. Napriek tomu je to pravda – oni klamú. Tvrdia to výskumníci z oblasti neuromarketingu, mladej vedy, ktorá na základe poznatkov o fungovaní mozgu odhaľuje tajomstvá toho, prečo nakupujeme konkrétne značky.