Máloktorému Číňanovi by prišlo na um, že idea televíznej reklamy, na ktorú sa práve pozerá, pochádza zo slovenskej dielne. Taiwanca by to možno prekvapilo ešte viac. Globalizácia sa nevyhýba ani reklamnému biznisu. V ňom však platí zásadné pravidlo – myslieť globálne, ale hrať lokálne. Slovenské reklamy si razia cestu do zahraničia. Zatiaľ úspešne.
Globalizácia neprináša rovnako zmýšľajúcich zákazníkov, píše v úvode knihy Globálny marketing (Global Marketing) holandská konzultantka v medzikultúrnej komunikácii Marieke de Mooijová. Zároveň tvrdí, že môžu existovať univerzálne produkty, ale nie univerzálni ľudia. Celosvetové značky majú svoje miesto pod slnkom, no motivácia na ich kúpu nebude u všetkých spotrebiteľov na svete rovnaká. Firmy by to mali pochopiť a reklamné agentúry uchopiť. Profit sa pozrel na to, čo sa deje v slovenskej kuchyni pri výrobe svetovej reklamy.