S príslovím, že najväčšou devízou spoločnosti sú ľudia, americký gigant na výrobu ocele Nucor Corporation nesúhlasí. Pozmenil ho – najväčšou devízou firmy sú tí správni ľudia. Týždenník Economist myšlienku poňal nadnesenejšie. Ak si majiteľ firmy pustí na palec to, čo považuje za svoju konkurenčnú výhodu, a bude ho to bolieť, tak by sa mal nad svojím podnikaním zamyslieť.
Nech sa firma snaží akokoľvek, konkurencia je schopná reagovať veľmi rýchlo. Švédski filozofi manažmentu Kjell Nordström a Jonas Ridderstrale vo svojej knihe Funky business navždy tvrdia, že ak firma príde s novým nápadom, konkurencia si ho do dvoch či troch týždňov privlastní. Ako príklad používajú správu amerického ratingového inštitútu JD Power, ktorý pred piatimi rokmi hodnotil automobilový priemysel slovami, že všetky autá sú dobré. Žiadne zlé sa nevyrábajú. Podľa autorov si automobilky osvojili všetku dostupnú technológiu a preskúmali konkurenčné produkty, takže stratili svoju dovtedajšiu výhodu. To bolo pred piatimi rokmi. Odvtedy konkurencia silnie. A mnoho firiem stagnuje.