Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Kde je kríza tam je zábava

Vo viacerých firmách takmer vymizli vianočné večierky. Nahradili ich kick-off mítingy

Firmy využívajú eventy ako jeden z nástrojov budovania imidžu značky. Na trhu sa však objavila nová premenná, ktorá premiešala karty. Tak ako všetko ostatné, kríza postihla aj zábavu. A zatiaľ čo zamestnanci niektorých firiem prišli kvôli škrtom o vianočné večierky, obchodných partnerov sa to až tak veľmi netýka. Veď predsa tam, kde sú dobré vzťahy, je aj obchod.

Eventy si za ostatné roky pripísali niekoľko plusových bodov. Firmy pochopili, že pre ich obchod a značku majú špecifickú pridanú hodnotu. Splnili sa tak prognózy zástupcov agentúr, ktorí už dlhší čas tvrdili, že firemné podujatia pomáhajú pozitívne budovať imidž spoločnosti. Obchodná spoločnosť si nimi vytvorí priestor na obchodné dialógy, ale tiež utuží vzťahy medzi zamestnancami. Prípadne im vyjadrí vďaku. „Ľudia si nepamätajú presný program eventu, ale pamätajú si emóciu, ktorá sa s ním spájala,“ hovorí Lukáš Jesenský, spolumajiteľ eventovej agentúry Mertel. Ak je akcia pripravená kvalitne a kreatívne, hostia si pozitívny zážitok z nej naviažu na značku. A teda aj na firmu, ktorá akciu organizovala.

Článok pokračuje pod video reklamou

PRE ZAMESTNANCOV. Medzi večierkami a podujatiami, ktoré firmy organizujú pre obchodných partnerov či korporátnych klientov, a tými, ktoré sú určené zamestnancom, sú rozdiely. Kríza túto priepasť prehĺbila ešte o čosi viac. Zatiaľ čo tie prvé berú mnohé firmy ako samozrejmosť, tie pre vlastných ľudí vnímajú ako čosi nadštandardné, čo sa v turbulentných časoch nenosí. Inak povedané, je to náklad, ktorý treba optimalizovať.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C4KMK na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M4KMK na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie z ekonomiky

Inzercia - Tlačové správy

  1. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  2. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  3. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  4. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  6. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 639
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 059
  3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 905
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 774
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 812
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 511
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 488
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 335
  9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 8 653
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 223

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu, Penta ju neumlčí

Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho tým poveril čo i len jeden volič.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.
CYNICKÁ OBLUDA

Marketingový génius Haščák

Ktohovie, koľkým ľuďom by sa chcelo počúvať 39 hodín tárania nejakého zbohatlíckeho sedláka, keby on sám nezainvestoval do reklamy.