Firmy využívajú eventy ako jeden z nástrojov budovania imidžu značky. Na trhu sa však objavila nová premenná, ktorá premiešala karty. Tak ako všetko ostatné, kríza postihla aj zábavu. A zatiaľ čo zamestnanci niektorých firiem prišli kvôli škrtom o vianočné večierky, obchodných partnerov sa to až tak veľmi netýka. Veď predsa tam, kde sú dobré vzťahy, je aj obchod.
Eventy si za ostatné roky pripísali niekoľko plusových bodov. Firmy pochopili, že pre ich obchod a značku majú špecifickú pridanú hodnotu. Splnili sa tak prognózy zástupcov agentúr, ktorí už dlhší čas tvrdili, že firemné podujatia pomáhajú pozitívne budovať imidž spoločnosti. Obchodná spoločnosť si nimi vytvorí priestor na obchodné dialógy, ale tiež utuží vzťahy medzi zamestnancami. Prípadne im vyjadrí vďaku. „Ľudia si nepamätajú presný program eventu, ale pamätajú si emóciu, ktorá sa s ním spájala,“ hovorí Lukáš Jesenský, spolumajiteľ eventovej agentúry Mertel. Ak je akcia pripravená kvalitne a kreatívne, hostia si pozitívny zážitok z nej naviažu na značku. A teda aj na firmu, ktorá akciu organizovala.
PRE ZAMESTNANCOV. Medzi večierkami a podujatiami, ktoré firmy organizujú pre obchodných partnerov či korporátnych klientov, a tými, ktoré sú určené zamestnancom, sú rozdiely. Kríza túto priepasť prehĺbila ešte o čosi viac. Zatiaľ čo tie prvé berú mnohé firmy ako samozrejmosť, tie pre vlastných ľudí vnímajú ako čosi nadštandardné, čo sa v turbulentných časoch nenosí. Inak povedané, je to náklad, ktorý treba optimalizovať.