SME

Ako urobiť z dobrej firmy skvelú

Pre firmy, ktoré sa stali skvelými, nie sú prvoradé peniaze ani zisk. Vedia, že skvelý biznis stojí na skvelých ľuďoch. A aj keď sú autori kníh o biznise a podnikaní voči majiteľom, ktorí takýto prístup neuznávajú, viac-menej zhovievaví, prax sa vyjadruje tvrdšie. Zlé firmy, ktoré neprinášajú hodnotu zamestnancom ani zákazníkom, sú odsúdené na zánik.

Marketingový expert Peter Littmann, ktorý vyniesol značku Hugo Boss z lokálnej odevnej firmy do svetovej globálnej špičky, rozlišuje spoločnosti na zlé, dobré a skvelé. O tých zlých sa rozprávať nechce, pretože sa dlho na trhu neudržia. Súhlasí s názorom, že zlých firiem je na trhu dosť, ale nikto ich nepotrebuje. Hovoriť začína teda o tých dobrých: „Dobrá firma je taká firma, ktorá dosiahne svoje ciele. Zvyčajne je to tak, že chce rásť a mať nejaký zisk. Ale skvelá firma, to je niečo úplne iné. Tiež dosiahne tie isté ciele, ale stanoví si ich ambicióznejšie a dosiahne ich nie raz alebo dvakrát, je v nich úspešná dlhodobo. Zároveň však vytvorí niečo hodnotné pre zamestnancov, zákazníkov aj komunitu, v ktorej sa nachádza. Zarábať peniaze je iba to základné minimum pre fungovanie biznisu.“

SkryťVypnúť reklamu

Neznamená to však iba vytvorenie imidžu skvelej spoločnosti. Podľa P. Littmanna sa to ani nedá, pretože imidž a ľudia sú spojené nádoby. S humorom opisuje, že keď radí firmám, ako uspieť na trhu, nejde mu o to, aby vytvoril v podniku nejakú kultúru, kde ľudia žijú ako na vzdialenom tropickom ostrove a sú šťastní. Ide mu o to, aby pomohol vytvoriť skvelý podnik, ktorý je zároveň úspešný. Čím je firma lepšia, tým je úspešnejšia. Platí to aj naopak. „Nie je to iba slovná hračka, ale naozaj ide o to, aby boli ľudia vo firme spokojní. Spokojní ľudia vytvoria skvelý podnik, ktorý im zaručí skvelú budúcnosť. Aj pre zamestnancov je dôležité vedieť, že podnik prežije najbližšie roky a neskrachuje,“ dodáva P. Littmann, ktorý mal možnosť vkročiť a spolupracovať s niekoľkými skvelými firmami. Sú iné ako tie dobré. Majú ducha, energiu, ktorú cítiť a ktorá ľudí pohltí.

SkryťVypnúť reklamu

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C4KRE na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 742
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 319
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 267
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 700
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 4 617
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 063
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 836
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 074
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Inflácia sa dostala na cieľovú úroveň Európskej centrálnej banky.


TASR
Ilustračné foto.

Dôvodom je makroekonomický vývoj.


TASR
Ilustračné foto

Dôvodom sú očakávania ďalšieho rastu produkcie zo strany ropného zoskupenia OPEC+.


TASR
Hrad Devín.

Mesto už má pozemky na jej vybudovanie.


TASR 6
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 14 071
  2. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 10 307
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 8 997
  4. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 8 493
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 958
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 128
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 987
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 822
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťZatvoriť reklamu