Firma, to sú najmä zamestnanci, zákazníci a komunita. Zisk a rast sú povinnou jazdou, ktorá pre vznik skvelej spoločnosti nestačí. Neprináša totiž dodatočnú pridanú hodnotu. Tak to vidí Peter Littmann, marketingový expert, ktorý pomáha firmám úspešne sa presadiť na globálnom trhu.
Kedy sa z dobrej firmy stane skvelá?
Vtedy, keď ľudia, ktorí firmu vedú, majú ambíciu presiahnuť tú povinnú jazdu, teda zabezpečenie zisku a rastu. Keď chcú vytvoriť dodatočnú hodnotu. A to je možné iba vtedy, ak sa uspokoja a prekročia očakávania a potreby nielen zamestnancov, zákazníkov, ale tiež okolia. Zamestnanci strávia v práci veľmi veľa času. Manažéri si ju nosia v hlave aj domov. Majú zodpovednosť za svojich ľudí. A keď máte za niekoho zodpovednosť, musíte sa oňho starať, rozvíjať ho, snažiť sa o to, aby bol spokojný a dokonca, ak to je možné, tak aj šťastný. Keď máte s firemným prostredím skúsenosti, dokážete v prvých dvadsiatich minútach po vstupe do neznámej firmy vycítiť, aký to je podnik. Nevideli ste pritom ešte bilanciu ani čísla, ale cítite dušu. Skvelých firiem nie je veľa, ale keď do nich vkročíte, viete, že ste vkročili do skvelej firmy.