Otázka, čo delí skutočných vizionárov a inovátorov od ostatných smrteľníkov, trápila odborníkov dlhé roky. Až šesťročná štúdia troch univerzitných profesorov odhalila tajomstvo skryté pod pokrievkou.
Nazreli do hláv približne tritisícpäťsto výkonných riaditeľov a podnikateľov, ktorí stáli pri zrode inovatívnych spoločností alebo priniesli svetu nové produkty. Profesori Hal Gregersen zo známej medzinárodnej obchodnej školy INSEAD, Jeffrey Dyer z americkej Univerzity Brighama Čunga a Clayton Christensen z prestížnej Harvardovej univerzity sa postupne dopátrali až k samej DNA inovatívnosti. Tú majú v bunkách najlepší vizionári v biznise. Trojici vedcov sa podarilo odhaliť päť schopností, bez ktorých sa žiaden inovátor nezaobíde. Štyri z nich – dávanie správnych otázok, pozorovanie, experimentovanie a budovanie sietí – sú predpokladom na piatu. A tou je vytváranie relevantných spojení. So svojimi tipmi a trikmi, ako si tieto základné schopnosti osvojiť, sa exkluzívne pre Profit podelili štyria uznávaní svetoví experti. Americký profesor behaviorálnej ekonómie Dan Ariely prezrádza niekoľko krokov k úspešnému experimentovaniu. Bývalý agent FBI Joe Navarro hovorí o tom, ako správne pozorovať, otec koučingu John Whitmore radí, ako dávať tie správne otázky, a marketér David Meerman Scott vysvetľuje novodobé trendy v budovaní vzťahov a sietí.
Dan Ariely
Nebojte sa experimentovať