Dobré vzťahy na pracovisku sú pre ľudí vzácnejšie ako peniaze. Veď z práce najčastejšie odchádzajú práve kvôli nim. Vytvorenie tej správnej esencie firemnej atmosféry neleží na pleciach nikoho iného ako šéfov. Ako sa vedia s touto úlohou popasovať, zisťoval Profit priamo na mieste činu.
Neformálna atmosféra na pracovisku môže mať rôzne podoby. Sú firmy, pre ktoré je znakom neformálnosti tykanie naprieč všetkými úrovňami či fakt, že pracujú v otvorených priestoroch. V iných zase môžete nájsť miestnosť plnú videohier, do ktorej si chodia zamestnanci oddýchnuť od pracovných povinností, ako aj niekoľko pohodlných sedacích vakov a kávovar, z ktorého sa ešte stále dvíha vôňa poslednej uvarenej kávy. Ale nech už sa spýtate kohokoľvek, čo je základom neformálnych vzťahov, dostanete rovnakú odpoveď – komunikácia.
YIT JE TU DOMA. V open space kancelárii, v ktorej sídli oddelenie realitného predaja YIT Home, je ešte aj o šiestej večer počuť cvrkot pracovného dňa. Vedúca oddelenia predaja Jana Velická sa usmieva cez presklenú stenu útulnej zasadačky. Srší pozitívnou energiou, aj keď vie, že nastalo obdobie, počas ktorého nestihne nakúpiť potraviny nikde inde ako v supermarkete otvorenom dvadsaťštyri hodín denne. Napriek tomu, že má na vizitke napísanú manažérsku pozíciu, nedá jej to tresnúť vchodovými dverami v hodine oficiálne určujúcej koniec pracovného času a nechať kolegov napospas nedokončeným úlohám. Vysvetľuje to slovami: „Nerozdeľujem aktivity na také, ktoré sú pre šéfku vhodné a ktoré nie. Hodnotení sme za výsledky tímu a ja som jeho súčasťou. Mojou úlohou ako šéfky je vytvoriť kolegom atmosféru, v ktorej dokážu podávať tie najlepšie výsledky.“ Nemá na mysli pritom inú atmosféru ako tú neformálnu.