Komunikačné zručnosti sú jedným zo základných predpokladov úspechu. Sú o to cennejšie, že situácia sa môže veľmi rýchlo zvrtnúť a zo slova sa v okamihu stane spínač blížiaceho sa konfliktu. V rozhovore s klinickou psychologičkou Barborou Kuchárovou Profit hľadal skryté pasce, ktorým by sme sa v komunikácii mali vyhnúť.
Pravda pravdúca
Nadriadený zadáva podriadenému projekt, ktorý treba vypracovať ešte v ten deň. Do e-mailovej schránky mu doručí všetky podklady počas niekoľkých minút a ďalej sa už venuje vlastnej práci. Cez obed však začne rozmýšľať, prečo to toľko trvá. A nakoniec celý sčervenie od zlosti, keď mu podriadený na konci pracovného dňa odovzdá jeden list papiera. To predsa nie je možné, aby na vypracovaní jedného listu pracoval celý deň! A môže ho o opaku presviedčať, koľko chce. „V komunikácii často zabúdame, že môžu platiť dve rovnocenné pravdy, lebo sa na vec pozeráme z rôznych uhlov pohľadu. Pokiaľ nie sme ochotní ustúpiť zo svojej pozície a urobiť si exkurziu v topánkach toho druhého, skončíme pri tom, že sa ho budeme snažiť stoj čo stoj presvedčiť o svojej pravde. A tam sa začína boj,“ vysvetľuje B. Kuchárová. Ako pointu príbehu dodáva, že ďalších dvadsať listov papiera s podrobnými výpismi a výpočtami podriadený nechal na svojom stole.