Firmy potrebujú hodnoty. Bez nich strácajú zamestnanci smer, motiváciu i angažovanosť a firmám nenávratne klesajú zisky. Britská trénerka tímovej transformácie Jo Simpsonová tvrdí, že iba hodnoty vychádzajúce zvnútra firmy jej dokážu priniesť dlhodobý úspech.
Dokáže firma presvedčiť svojich zamestnancov, aby sa stotožnili s hodnotami, ktoré považuje za kľúčové?
Záleží na tom, akým spôsobom si ich určila. Ak sa vyvinuli zvnútra, z toho, čo je firme vlastné, čomu verí a za čím si stojí, ľudia do nej budú prirodzene prichádzať, pretože sa s tými hodnotami budú chcieť stotožniť. Ak však majitelia firmy jednoducho vybrali pár slov, ktoré znejú dobre, potom hodnoty firmy nie sú skutočné a nebudú ani trvalo udržateľné. Existuje veľa firiem, ktorých hodnoty umelo vytvorilo vedenie spoločnosti či oddelenie komunikácie alebo, čo je ešte horšie, vychádzajú z prieskumu trhu.