Čo však skutočne delí úspešné firmy od tých menej úspešných, je ich schopnosť strategicky plánovať. Iba s dobrým plánom možno realizovať výhodnú stratégiu.
Manažéri firiem sa dennodenne dostávajú do situácií, keď treba rozhodnúť. Nesú tak na svojich pleciach nielen každodenný kolobeh firmy, ale tiež jej smerovanie. O to prekvapivejšie sú výsledky prieskumu spoločnosti Harvard Business Review Analytics Services, ktorý poukázal na to, že až štyridsaťdva percent manažérov najvýznamnejších globálnych spoločností si nie je istých niektorými svojimi rozhodnutiami, pretože im chýbajú informácie alebo k nim majú zlý prístup.
Čo je za tým? V prvom rade organizačné bariéry. Potom spoliehanie sa na skúsenosti vrcholového vedenia, nedostatočná spolupráca či to, že na tajných rozhodovaniach sa nezúčastňujú správne osoby. Všetko to môže mať za následok vytvorenie nekvalitného strategického plánu, ktorý skôr či neskôr privedie firmu do problémov. Manažéri majú hlavy v smútku a strategické plány sa prerábajú pomaly na mesačnej báze.