Exkluzívne pre Profit radí, ako predvídať vývoj trhu a strategicky plánovať s čo najväčším ziskom.
Stáva sa, že firmy sa v súčasnosti stretávajú s problémami pri vytváraní strategických plánov. Prerábajú ich pomaly na mesačnej báze a zamestnanci sa pohrávajú s myšlienkou, či je strategické plánovanie vôbec v tejto rýchlej dobe ešte potrebné. Čo si o tom myslíte?
To je veľmi veľká chyba. V Spojených štátoch som založil šesť spoločností, pričom tri z nich sa stali lídrom v danom odvetví už počas prvého roka svojej existencie. A všetkých šesť počas jedného roka zaznamenalo zisk. Takže ako niekto, kto má v podnikaní dobré výsledky, si myslím, že je nevyhnutné mať strategické plánovanie. Dôvod je, že všetky dobré spoločnosti a ich zamestnanci vedia dobre reagovať na zmenu, naučili sa byť čulí a všetky veľké i stredne veľké spoločnosti veľmi dobre vedia, ako svoje plány realizovať. Ale nezachránilo to najväčšiu americkú spoločnosť General Motors od bankrotu, nezachránilo to BlackBerry pred pádom z pozície lídra trhu na pokraj bankrotu, nezachránilo to Dell, Sony ani HP. Inak povedané, ak nemáte dobré plánovanie, môžete realizovať zlú stratégiu. Dostanete sa rýchlejšie do problémov.