Vrcholom starostlivosti o mužské telo bolo obdobie rozkvetu Rímskej ríše. Od prvého do štvrtého až piateho storočia nášho letopočtu si Rimania voľkali v kozmetických radostiach života a mnohí sa správali tak zjemnene, až im v tom čase strážcovia morálky vyčítali priveľkú zženštilosť. Pravidelné kúpele, návštevy kaderníka, voňavkovanie, masáže, pedikúra či odstraňovanie chĺpkov z tela boli samozrejmosťou. Taká kultivácia vzhľadu nemala po stáročia nasledovníkov. Hoci v ďalších historických etapách muži dbali na módu v oblečení a zdobili sa šperkmi podobne ako ženy, stále mali problém s hygienou. V devätnástom storočí si páni dávali natáčky na fúzy a voskovali si ich, ale denné či aspoň týždenné kúpanie väčšina ľudí nepoznala. Prevládal názor, že voda by pri častom umývaní mohla organizmu skôr škodiť. Výraznejší obrat nastal až po prvej svetovej vojne.
METROSEXUÁLI. Objavili sa začiatkom deväťdesiatych rokov minulého storočia. Špičkový model Marky Mark (teraz herec Mark Wahlberg) ukázal v reklame na spodnú bielizeň perfektne vyholené štíhle telo, výraznejšie svalstvo a nagélované vlasy. Názov metrosexuál ako prvý použil britský novinár a spisovateľ Mark Simpson v roku 1994 pri kritike prehnaného vplyvu luxusného konzumu na život a správanie mužov. Napriek prvotnému terminologickému výsmechu sa pojem postupne udomácnil predovšetkým v USA a Európe. Popularita metrosexuálov rástla najmä vďaka mediálnej podpore módnych časopisov a kozmetických firiem. Futbalista David Beckham, spevák Robbie Willams alebo herci Brad Pitt, Jude Law, Orlando Bloom či Tom Cruise sa stali symbolom mestských mužov, ktorí sledujú horúce módne trendy, výrazne sa starajú o vzhľad, voňajú a veľa utrácajú vo vychytených kluboch.
